annorlunda dag

idag när vi skulle iväg
till jobb o dagis o fritids
så märkte jag att bilbatteriet var ur.
Så jag kom inte in i bilen
som vanligt..
O sen startade inte bilen
så vanessa cyklade iväg till fritids.
O jag o pojkarna gick o ringde dagis o jobb
o berättade att vi stannade hemma idag..
Blir lite för stressigt utan bil
med så späckat schema på förmiddagen.
Men sen kom grannarna ut
här mittemot o de/mannen
håller ju jämt på med deras bilar
och är riktigt händiga
så jag gick o bad dem om hjälp..
De behövde aldrig använda startkablarna
för de hade ett batteri som körde igång
bilen på engång..
Vårat ena funkar inte o ladda med
o det andra tar ett dygn.
Så det var allt bra att jag bad om hjälp..hihi
Jag Står där som ett fån.haha
Men de var så trevliga o glada.
O allt gick ju på någon minut bara..

Så gick bilen igång.
O jag o pojkarna hoppade in i bilen
o drog iväg en sväng
sen hämtade vi upp vanessa
på fritids o åkte till badhuset.
Nessa hoppade ut ur bilen
vid parkeringen
o gick in..
Medans jag parkerade bilen
där det var knökfullt.
När vi kom upp
så satte vi oss vid caféet.
Pratade lite med bekanta.
O såg när vanessa stod
med sin simgrupp
o skulle hoppa i vattnet:-)
Det gick snabbt o
byta om o allt..bra där nessi:-)
Så praktiskt med barn som springer in i badhuset
och byter om o duschar o går in till simgruppen
medans jag o pojkarna parkerar o hoppar ur bilen:-)

Jag är sån där mamma
som blir så glad
för varje litet framsteg
eller liten grej barna gör..
O är så glad över
att bara behöva jobba de
få timmarna som jag gör..
Det känns perfekt för mig.
O jag hinner umgås med barna
nästan lika mycket som jag alltid har gjort..
Så övergången från att ha varit
en hemmamamma
i över 7år till att arbeta några timmar
går bra.
Ha pojkarna på dagis ,snart fritids för danne.
O nessa på fritids istort sett hela sommaren
är ju väldans nytt för oss.
Men det går bra.O de tycker att det är kul..
Danne tillhör ju fritids "förskoleklassen"
från o med augusti så det går fort..
Då blir det hämtning på 2 olika ställen
i samma byggnad..
O dagiset..
Men nessa är ju självgående istort sett.haha
Självgående som en höna.haha
Jag spårar ur lite här,flummobert..
Nä det är nog dags för mig
o gå ner o göra kaffe
så vi kan mumsa på den där jordgubbspajen
som vanessa o jag har gjort:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!