planer på framtiden??

vanessa har en dröm om att jag ska börja
jobba på hennes skola.haha
-ja men mamma då får du ju dricka kaffe.
o du såg ju hur mysigt vi har det sist du var där.haha
älskade barn,hon vill att mamma ska börja jobba.
det vill jag med,har faktiskt sökt ett extra jobb
på ett ställe(stället är hemligt)
Vill verkligen få jobb där men det ser mörkt ut(men jag vill)
Har fått mail tillbaka om att de ska läsa alla mail men inget mer..
Det jobbet skulle passa mig perfekt
Den personen som de sökte passade in på mig..
Men det skulle passa mig perfekt o få hoppa in när jag behövs.
Vore helt perfekt. o en inkomst dessutom..underbart..
Har ju försökt få alfakassa men jag är inte berättigad
det fattas 3-6 månaders jobb.
3 månaders egentligen men tupperware ville inte skriva ut ett anställningsbevis
för jag var inte anställd på det sättet.det hade ett namn..

Jag kanske borde söka mig till komvux.
eller gå det där som arbetsförmedlingen nämnde
att jag kan gå me i någon aktivitet genom ams.
o få aktivitetsstöd.
det håller på i 4 veckor sen är det slut.
o inga pengar..
4 veckor med något att göra,
träffa folk,få lite allmänbildning.
få några tusenlappar imånaden.
som min föräldrapenning ungefär dvs:3000-4000
men sen då?
Men då tänker jag så här:
då har jag kanske kommit igång,
fått smak på livet.haha
Fått träffa lite folk om dagarna,
fått lite ny energi o livsgnista/livsglädje.
Självförtroendet kanske har gått uppåt..

Det där med komvux
då måste jag väl plugga in ämnen.
Kanske gå o bli  barnskötare.
Vet inte om det finns vuxen utbildning för barnochfritid
här i karlskoga.

Hittade en skitbra barn o fritid utbildning för oss vuxna i Lund.haha
man kan ta distans men då får jag ändå gå hemma.
hemma o plugga.nä då blir det inget gjort.

Äsch jag vet inte..
Jag gjorde iallafall ett  studietest.
på en 35 frågor.
föröska komma fram till vad jag skulle passa som.
Vart inte direkt förvånad över svaret:
det blev:estetiska elin..
haha vad gick jag på gymnasiet?
jo estetiska..musik..
Men estetiska är så brett.
Fotografering ingår ju i estetiska också.
Vilket är något jag är intresserad av.Att fotografera..

Någon jobbcoach skulle väl kanske vara bra.
Men inkomsten blir densamma:noll.
Brukar tänka så här: det finns ju knappast någon som har mindre inkomst än mig.
Alltid något.juhu..jag är så bra..harkel harkel..
jag har ju att göra här hemma,jag har tillexempel bakat jordgubbspaj 2 dagar i rad.haha

Hejsvejs




Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Har de inte fritidsledarutbildning i Karlskoga?? Erik pluggade faktiskt i Karlskoga för några år sen, informatik tror jag det hette.. det var i alla fall på folkhögskolan, och jag tror den utbildningen finns kvar ännu...

2011-01-10 @ 17:34:39
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!