min iphone är spårlöst borta.

Om någon ser en iphone liggandes i snön på ica maxi parkeringen här i karlskoga
eller mellan parkeringen och brödavdelningen på ica maxi.
Ev strax utanför karlbergsskolans parkering.
Så tillhör den mig så kommentera här på engång då
eller åk hem med den till mig om ni vet vart jag bor.

Det är verkligen ett mysterium med min iphone.
Jag har ju den jämt i handen eller bredvid mig.
Jag laddar den varje natt så den har alltid fullt batteri om dagarna.

iallafall vid 13 tiden så var jag hemma.
jag hade en luvtröja på mig
o mobilen åkte ner i en tvättkorg
som stod i vardagsrummet.
Det hördes inte,utan jag ser bara att john (min man)
plockar upp den.
O ger den till mig.

Där är det sista jag kommer ihåg av att jag såg den.
Jag gjorde mig iordning för att hämta vanessa.
johan frågade om han fick följa med..självklart.
vi går raka vägen till bilen.
jag sätter honom i sin bilstol.
jag i förarsätet såklart.
kör till skolan,ser nessa stå o vänta.
jag parkerar strax utanför parkeringen.
jag går ut o tar in hennes väska i bilen.
hon hoppar in.
vi åker iväg till ica maxi.

jag är en sån som aldrig låter min mobil vara.
utan jag tar alltid upp den för att ringa,smsa,facebooka osv.
Men det gjorde jag inte igår,så därför är jag inte helt hundra på att den var med.
vid maxi bageriet så ska jag välja fika.
jag täntke ringa john o fråga om han skulle ha semla.
jag har dne inte i jackan.."okej jag tog inte med mig den ,tänker jag"

Så jag har inte sett den sen vid 13,20 tiden..
och john,jag o vanessa har letat i bilen.
vanessa o jag har åkt till parkeringarna o kollat.
men om någon har sett den liggandes på parkeringen
eller på golvet på väg in till maxi
så lär den ha snott den..
eller ha kört på den..

Men godtrogen jag är
så hoppas jag att det är någon vänlig själ
som lämnar in den till förbutiken på maxi..

Vi provade att ringa den ,har ringt flera gånger.
o den är avstängd. bara det är ett mysterium.
det betyder att den måste ha ramlat ur min ficka..
för då funkar det inte att ringa(simkortet flyttar sig d¨eller nått)
det är ju liksom inte en telefon som man hade förr i tiden.
tappade man den så åkte alla delar omkring..
flera delar som man sen fick plocka  ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!