att vara sjuk från skolan eller ej

Idag är pojkarna hos deras mormor
och vanessa skulle till skolan.
Men hon fick vara hemma,
hon har varit lite hängig under helgen.
Ont i huvudet,förkyld som oss andra.
Men imorgon blir det att gå tillbaka
till skolan för hennes del.
Jag får lite dåligt samvete när
vi låter henne vara hemma från skolan.
Så svårt o veta :är hon verkligen så dålig
så hon inte orkar vara där.
Man är så olika som förälder,
men jag är mer hård med
att hon ska dit så länge hon verkligen
inte är sjuk.Då ska det vara så
att hon hostar konstant,snoret rinner
som bara den,magsjuka(där är jag inte hård)
Inte bara för att:jag är trött,jag är nog sjuk..
Nä det är viktigt att man är där
och gör sitt bästa.
Det är alltid john som
säger:hon borde nog få stanna hemma idag..
o jag säger:är det nödvändigt.
Men idag sa jag ja.. okej då..
Vet ju att hon har haft ont i huvudet en del i helgen.
Min förkylning har suttit i nu i en vecka..
Täppt i näsan så jag inte kan andas genom näsan så bra..
Men hostan verkar borta..
Nu ska jag gå ner o dricka upp mitt te.

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Man märker ju om de är lite hängiga, och har hon inte ont i huvudet i vanliga fall så är det väl bra om hon får vara hemma, huvudvärk kan ju ofta tyda på att man har en förkylning. Men jag håller med om att det är svårt att veta när de är FÖR sjuka för att gå till skolan och FÖR friska för vara hemma. Min sambo drar gränsen vid feber, men Natta får sällan feber så det blir lite tokigt att säga så också.

Hoppas ni blir friska snart.

2011-01-31 @ 13:34:11
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!