skridskor

Idag ville pojkarna vara hemma o gosa med mig.
Så de fick stanna hemma från dagis:-)
Johan gjorde lite bus ,hm..
Men de klädde på sig overallerna och gick ut en stund.
Danne kom in när han var helt kall o blöt.
Johan kommer in några minuter senare: är danne där?
ja lilla johan han är här inne:-)
Så han gick också in..
Sen kom john hem och johan o jag gick
på promenad för att möta vanessa.
Hon visste inte att vi skulle gå o möta henne.
Jag brukar stå på parkeringen
så åker vi bil hem .
Men när jag kom till finska föreningen
så kom hon gåendes:-)
Jätteglad med både ryggsäck och påsen med skridskor o hjälm.
Solen sken och det  var så härligt ute.
Så vi bad john komma o lämna daniel
och danne tog med sig sina skridskor o hjälm.
O vi gick till skolan och barna åkte skridskor på skolans isbana..
Det märks att vanessa är van att klara sig själv.
Daniel hann knappt sätta sig på bänken förrän
vanessa redan var redo för att åka skridskor.hihi.
Daniel hade ju aldrig åkt förut så jag tänkte
att jag lär ju få hjälpa honom lite ,
hålla i honom gå bredvid o så..
Men han gick ut på isen o försökte helt själv.
Han ramlade lite och skrattade ,reste sig upp igen.
O provade åka ..
Så nu är han på gång med sånt också:-)
Jättebra att han kan redan när han börjar 6års..
Så slipper han vara den enda som inte har åkt någongång
när det är friluftsdag...

Sen tog vi promenad förbi konsum o sen hemåt.
Vi var ute i 2 timmar ,det var så skönt..
Promenera istället för att ta bilen var rätt skönt faktiskt.
Nu när det var så himlans härligt väder.
O det gjorde gott ,det kändes så skönt när man kom hem.

Apropå friluftsdag så ska jag o pojkarna förmodligen
med på 1:ornas friluftsdag..
Det är 6:års o 1:orna som brukar ha ihop.
Så förra året fick de bara ta med stjärtlapp.
O iår när de går i ettan så får de ta med pulka ..osv..
Så då kommer daniel att få åka ännu mera skridskor..
O sen nästa gång det är friluftsdag så är det daniels tur att
ha det med 1:orna..o nessa går i 2:an..o shit.haha

Här kommer lite kort,
johan o jag på promenad,

Nu har nessa kommit:-)

hej glader

riktiga hjälmen var på dagis,o lånade vantar.nu ska danne ut på isen
för första gången.5½år..

O där sitter hon i snön.haha

Nessa hjälper danne..



Bra där danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!