första julen

Våran Julafton var mysig och fin..
En bra första jul som ensamstående..
Det är ju en stor omställning
och fira jul i sälen själv med barna..
När vi brukar vara alla 5 varje år.
O firat ihop i 10 år..
Men det gick bra..
Det är mer jag som mår dåligt av det.
Men det är under bearbetning..

Jag kunde ju inte i min vildaste fantasi
tro att vi skulle fira jul på skilda håll
när vi bokade stugan direkt efter förra årets jul.
Jag hade ju alla känslor som jag behövde
och tog väl förgivet att vi skulle leva ihop
för alltid..
Men det blev ju inte så..
Förra året mumsade vi på en snögubbetårta
för att fira 9årig förlovningsdag.
Och iår skulle vi ha firat 10 årig förlovningsdag här i sälen..
Men men livet blir inte som man hade tänkt sig.
Man får göra det bästa av det och hitta ett
nytt sätt att leva..
Jag har ju våra 3 underbara barn som tur är..

kram pwestermark the one and only..


Jag är ändå tacksam över
att jag har en nära kontakt
med barnens pappa..
Väldigt tacksam över
att ha den kontakten vi har..

Det syns inte utåt på mig
att jag mår dåligt psykiskt..
Det är när jag är i min stuga
som jag mår dåligt.
O tyvärr så gömmer jag mig här
istället för att bege mig ut.
Men jag är så förkyld idag.
Det vill inte ge sig..

Nu är iallafall barna hos sin mormor
och får hjälp av deras mormor
med att få igång lite spel o leksaker..
Vanessa fick ju blandannat en sån där stor hund
som skäller osv..
Som hon så gärna ville ha..

Det blir ett nytt blogginlägg
med nytt samtalsämne.hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!