planeringar

Jag vet att jag börjar planera saker o ting lite väl tidigt.
Nu planerar jag in lite smått ang barnas födelsedagar o sånt
under Maj..Brukar ändå bli i sista minuten med bakandet o köpa pket osv.
Men för min del så är det kul o underlättar det bara om man börjar planera lite..

Jag kommer attt göra som så
i år att jag bjuder in de som vi vill
ha på kalasen när barna o john fyller.
O kan man inte komma eller vill man inte komma
så får man komma med ett förslag om en annan dag
eller fira när nästa kalas är..

Man måste givetvis inte fira mina barn bara
för att man känenr dem eller är släkt med oss.
Men man får gärna om man vill o kan..

Många kör med att de som vill komma kommer när någon fyller år.
Utan att säga något o det passar inte oss som är lite blyga
och inte vill vara ivägen..
Så vi kör som vi känner är rätt för oss,o som vi skulle vilja
att folk /människor gör mot oss.


Att man säger till att:
vi ska ha kalas då o då..
Vi vill gärna att ni kommer..

Det har varit så uppskattat,och vi har mått så bra
när det har blivit så.Då brukar vi se till att komma..

Jag bjuder hellre en för mycket än att jag missar någon.
Vi bjuder  in så får man avgöra själv
om man kan eller vill komma..
Kanske man vill men kan inte.
Då kan man bestämma en annan dag..
Eller fira båda barnen samtidigt..

Vi kommer som det ser ut nu ha kalas
för båda barnen och inte gemensamt..
Så långt det går förståss.

Men visst kanske jag är jobbig
för att jag försöker planera så långt i förväg
men eftersom det är så mycket
som händer ändå under april o maj månad.
O tiden går så fort och det kan vara bra ibland
att planera så gör jag det lite..

Det viktigaste är väl att man känner
att man får komma och inte känner
sig dit tvingad.haha

Sen är jag dålig  med att bjuda hem vänner ,
familj o släkt osv om det inte är något speciellt..

Så då är det bra om andra tar iniativ:får vi komma o hälsa på..
Det uppskattas bara ..
Sånt är roligt..

Lite tankar så här på söndagen..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!