loppisen igår

Igår stod jag o mamma på loppisen
på Nitarvägen och försökte sälja
en massa bebis/barnkläder,böcker,
barnvagn,bilbarnstol,bwbissaker,leksaker osv..
Loppisbordet kostade 250 kr.
och vi hade så otroliogt mycket kläder med oss
så allt fick inte plats på bordet.
Jag la upp lite allt eftersom men jag
trodde det skulle säljas lite bättre,
för då hade jag lagt upp/hängt upp mera..
Det fanns massor av vårjackor/vinterjackor
hos oss. Som tex den rosa fina everest vinterjackan,
sen hade vi även några plagg från me&i..
Böckerna sålde vi för 10 kr styck.
Det tycker jag är en väldigt bra pris.
Vihade lagt upp mer böcker om folk
hade kommit o kolla vad vi hade..
Men ma går väl mest förbi o skummar över allt
med blicken typ.
Några kom tillbaka o köpte lite mer o tittade lite mer osv.
O många var intresserade av liggvagnen.
Men det enda bud jag fick var på 500 kr.
Av en som inte kunde varken svenska eller engelska..
Han kom o pekade på vagnen när mamma gick ut med den
till bilen så hon ropade på mig så jag fick ta över..
Men jag sjunker inte till 500 nivån
för en knappt använd liggvagn..
När man får köpa den för flera tusen i affären..
Jag tror inte att själva priset störde heller
för jag skrev på vagnen att man kunde diskutera priset med mig
om man ville..prisförslag godtas..
Utan det är väl det där att det är en liggvagn för bebisar.
O deras barn var väl lite större..
Bilbarnstolen hade jag en som ville ha den
men jag tror att hon valde den andra bilbarnstolen
som fanns i lokalen som var så mycket billigare
just för att hon skulle ha den så kort tid.
bara någon vecka..
men hon visste att hon hade kunnat sänka priset också
hos oss..
Iallafall de leksaker som vi tog fram efter någon timme
såldes snabbt..
Dannes abtman med motorcykel stod framme i högst 5minuter
när någon såg den...
Jag trodde leksakerna itne skulle synas så bra när de låg i en låda
på golvet men det syntes bra..sen hade vi lite större leksaker
i bilbarnstolen o i vagnen..så man såg nog.
Toalettsitsen från björn borg som man har till småbarn,
pottan o pallen för de små var det inga intressanta på..
de låg på golvet ,kunde inte visa upp dem på något annat sätt.
o man ska väl inte analysera för mycket..
men jag trodde väl att vi skulle tjäna 500 utöver bordspriset iallafall.
mamma trodde på tusenlappar..
det var en rolig dag och det var väldigt socialt o glatt.
vanessa o johan var med o trivdes som fisken i vattnet.
Sen måste jag rekommendera marknadsgodiset som de säljer på loppisen.
De finns där det är små butiker
i samma rum som man står med sina loppisbord.
marknadsgodiset gör de helt själva och det är så färskt o gott.
vanessa o johan fick pengar o gick o köpte sig lite godis där
medans mamma o jag skötte affärerna..hihi
Jag ska sälja på loppis någon mer gång.
har allt ordninggjort nu men då vill jag inte betala 250 kr för ett bord.
150 är mer lagomt som de andra kostar på andra ställen..
här kommer lite bilder.
vi ändrade om sen efter att kortet togs
städade upp lite o la det mer i storleksordning som de skulle ligga.
o hängde upp lite annat som skulle synas..¨
mössorna syns inte så bra här på bilden men det var en massa små söta bebismössor
som man har på våren/hösten/vintern osv..
klädställningen var våran också..
så visst hade vi saker att sälja:-)
vi sålde även grytvantar,förkläden o kökshanddukar o påslakansset som var sprillans nya..
lite dåliga bilder,togs lite snabbt med iphonen.
men ja man ser lite iallafall. som sagt det här var innan vi hade plockat iordning storleksmässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!