Oxhäljamarken

Igår åkte jag o alla 3 barnen
till Oxhälja marken
som ligger i Filipstad.
Ca:5,8 mil härifrån..
Jag kom på
närjag var vid lunedet att
jag inte hade någon sulky
med mig till johan
men jag fortsatte.
Det skulle gå ändå..
Och det gjorde det,
med tre barn
på ålder 7,5 och snart 3år
så gick det jättebra
och gå igenom varenda
ställe på marknaden.
Marknaden är väldigt stor
och johan gick överallt.
Johan hittade en cars bil
som låter och kör runt
som han ville ha.
Så den fick han:-)
Annars köpte vi mest
mat och fika att äta där
och godis till barnen.
Jag hittade inget
som jag ville ha.
Utan jag njöt bara av att vara
där med barnen:-)
Så avkopplande och härligt.
Ta bilen och åka dit
och gå som man vill:-)
Vanessa hade med sig egna pengar,
och köpte lite klubbor o sånt
till sig o sina syskon.
För henne är det en självklarhet
att hon köper med till dem också.
Fast hon inte behöver,
jag kan ju köpa till dom
så köper hon sitt eget annars.
Men hon vill och hon
får göra som hon vill med sina pengar.
Hon hittade lite halsband som hon ville ha.
Med hellokitty och lite annat.
O johan hittade halsband med nallepuh.
Men inget de bad mig köpa så vi gick vidare..
Daniel gick till ett stånd där det fansn lego
för 30 kr styck ,detvar ett bra pris.
Annars brukar små små påsar kosta ca:30 kr
och nu var det en liten låda med lego.
Men han gick vidare utan att äns tjata.
Utan sa bara att den såg rolig ut:-)
På vägen hem
så parkerade jag vid ica Nära Storfors.
Och frågade om vanessa
ville gå in och köpa sour cream chips.
Och det ville hon.
Hon fick 40 kronor med sig.
Och gick in och köpte en
sour cream and onion chips påse.
Tack så mycket nessi,
nu slapp jag väcka johan
och ta med båda pojkarna
in i affären..
Och hon gav mig pengarna
som blev kvar och
hoppade in i bilen
tog på sig bältet
och jag körde hemåt
o lyssnade på Darins
nyaste skiva på hemvägen.
Det är en väldigt skön väg
och köra mellan karlskoga
och filipstad men jag har aldrig
kört hela sträckan själv förut.
Har kört till storfors såklart
men har inte haft något ärende
i filipstad tidigare .
Men det var lika fin väg dit,
och det gick ju så snabbt
och köra dit.
Jag hade för mig att
det skulle kännas  längre.
Så 10 -11 mil körde jag igår
och hela promenaden runt marknaden
så jag var på glatt humör
när jag kom hem:-)
Vanessa träffade sin nya kompis
på marknaden också,
som hon  tycker så bra om.
Hon är ny i 1:an så de har
känt varann i några veckor nu bara.
Men umgås så fort de får chansen
i skolan,vilket jag tycker är så kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!