Inskolning

Igår besökte vi dagiset jag o johan.
Jag skulle dit o snacka lite
och johan följde med.
O lekte lite ..
Imorse vid 8,30
var det dags för första dagen på dagiset.
Johan som skulle börja sin inskolning idag.
Och danne som har haft 4månaders ledighet..
Daniel hann knappt gå förbi dagishuset förrän flera barn sprang fram
till fönstret o vinkade till honom.
Och en tjej i hans ålder sprang o öppnade dörren.
Det var så sött,hon var så glad för att daniel var tillbaka.
De lekte ihop och spelade spel..Å vad jag är glad för daniels skull.
Han har ju känt när han inte har varit på
dagis att han inte har någon att leka med.
Vanessa har alltid kompisar hos sig eller är hos någon.
Men nu är får han leka med kompisarna hela dagarna.
3 dagar i veckan..
Johan var glad men lite blyg och lekte lite o så.
O spanade in läget,o alla barn.
Sen gick daniel o kompisen till rummet där det är fullt av lego
och då vart johan glad o följde med.
Sen kom flera tjejer o satte sig bredvid dem
o byggde med lego.
O johans blyghet släpptes.
Johan var koncentrerad o byggde en massa fint:-)
Sen hjälpte han fröknarna o barnen att städa ihop
och sen var det gruppsamling.
Och hans grupp mellangruppen som han går i.
De gick ut,johan lekte o cyklade o hade kul.
Sen kom de stora barnen också så då hade han
även storebror i närheten..
Båda pojkarna stortrivdes.
Och sen gick daniel o kompisarna in o läste saga
och åt lunch.O jag o johan åkte hem för att ta lunch hemma.
Johan tog av sig regnkläderna o stövlarna,
hängde upp dem och satte sig o åt lite.
O sen somnade han på kökstolen..
När jag åkte o hämtade vanessa
och daniel så hade han inte vaknat.
Men när vi kom hem så var han pigg o glad.
Och imorgon är det heldag på dagis.
Ända till 13,30 ska johan gå..
O jag åker väl hemåt när jag
o johan tycker att det passar..
Det var johans första dag på dagis..
Hejsvejs:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!