Böcker

Nu när min 7åring har börjat 1:an
så börjar en helt ny värld
för henne.
Hon lär sig läsa allt mer och
skriver mer o mer.
På klassmötet som vi hade
häromdagen med alla 1:ors föräldrar
o fröknar o fritidspersonal osv.
Så pratade de om vikten om
att läsa böcker för barnen.
O så fick vi äntligen gå in
till klassrummen o kolla i
barnens bänkar.
Jag satte mig vid Vanessas bänk
och kollade igenom alla böcker o sånt
hon hade där i.
Shit vad mycket de hade redan efter några veckor.
Sist jag var där hade hon ju precis satt i bänkpappret.
Nu  var det mattebok,skrivböcker,läsböcker osv..
Det var så kul o få se lite av hennes skoldag
även fast det var på kvällen och barnen inte var där..
Jag skrev en lapp till vanessa
som jag la i bänken.
Skrev blandannat:
Hej Vanessa.
Vad fint du har i din bänk..
Jag älskar dig Vanessa.
puss och kram mamma.
och så gjorde jag ett hjärta
och skrev mamma hjärta vanessa
precis som hon brukar göra.
Hon brukar komma med små lappar
till mig om dagarna/kvällarna
o skriva något om hon är glad
eller ledsen eller bara vill visa sin kärlek med ord,

Igår tog vi hem
en bokpåse som man får låna
från klassen/skolan.
Så idag efter skolan och innan
fotbollsträningen så ska vi börja läsa lite..
Hon har även en läxa under veckan
med en läsebok där hon ska läsa
några sidor och sen i den andra boken
så ska hon svara på frågor och

ibland hämta något ur kylskåpet
som börjar på M och sen skriva vad det är..
Det är så härlig tid med henne nu:-)
Man verkligen ser hur stor hon har blivit
och hur mycket hon utvecklas
och hur underbar hon är..
Ibland när jag kommer till hennes korridor7
där de har sina ytterkläder så har hon 3 styckna
som vill leka med henne efter skolan..
Det är kul, då får hon lite svårt o välja
vem hon ska leka med.
Men lättast är det om de kan
leka flera styckna förståss
så hon slipper välja..
Men det lär de komma på sen:-)

Nu när vi åker till ullared
så ska jag leta upp lite nya böcker
till Vanessa ,så hon har lite mer
för  äldre barn i sin bokhylla.
Kanske boken Vitnos som är
en serie om hästar..
Ja det finns ju så mycket.
Nu ska jag gå ner o läsa för mina pojkar
som jag har hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!