mysiga höstdagar

Det kan vara mysigt med hösten
men det är också då allt blir mörkare
och kallare..Men löven är rätt mysiga
i alla dessa färger och höstvädret
kan bjuda på en hel del soliga dagar också..

Och igår var en sån härlig höstdag.
Jag o barna var ute istort sett hela dagen.
Vi drog på oss lite skogsvänliga kläder o
åkte bort mot djerfsstugan som ligger
vid örebro vägen.


Skyltarna mot djerfstugan har de tagit bort
på örebro vägen (fårn karlskoga hållet)
Så det var inte så lätt o hitta.
Till slut var jag 2 mil ifrån örebro
och nästan vid motorvägen börjar.
Jag åkte in mot lekebergs kiosken
och vände mot oslo hållet(mot karlskoga)
och till slut hittade jag
skylten mot djerfstugan så jag kunde
åka in dit .
Blev bara en timme försenad..
Vi skulle nämligen ses där kl 13.
Och ha familjedag med baptistkyrkan..
Både vanessa och daniel hade fått
så fina inbjudningskort .
Och det är alltid ett så härligt gäng
som brukar ses på sånna saker
så det var värt o komma sent..

Vi fikade på goda bullar,kaffe o saft.
O grillade korv och gjorde sen pinnbröd
som vi la smör o socker på
o åt:-)
Det var riktigt gott.
Det var  så längesen jag gjorde pinnbröd.

Det var tipspromenad o lekar osv.
Och under tipspromenaden
så var det både barntips promenad o vuxen tipspromenad.
Och sen var det en utslagsfråga.
Och frågan löd: hur många gånger
är jesus med i verserna
i bibeln..

Alla funderade och den som var närmast
på utslagsfrågan var  vanessa på 1000.
Svaret var nämligen:1037.
Danne gissade på 18 gånger:-)

Johan och jag var inte med på tipspromenaden
utan vi satt vid brasan och myste istället:-)


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Tycker synd om den som fick sitta och räkna efter hur många gånger just Jesus förekom i verserna...

Det ser i alla fall ut som att ni haft en trevlig dag!

2010-10-03 @ 18:49:03
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!