måndag o värk

Idag började dagen väldigt lugnt
Vanessa börjar skolan kl 9 på måndagar.
Så det blev till att skjutsa john till jobbet
o nessa fick ta det lugnt tills hon behövde göra sig iordning.
Nu skulle de till skogen o jag tyckte att det såg
lite blött ute så hon fick nog ta på sig regnkläderna
som hon har i skolan innan hon går till de andra
som står o väntar på skolgården.
Jag hoppas att de slapp vänta alltför länge på henne.
Hon är inte direkt känd för att vara snabb..haha
Jag släppte av henne o åkte hemåt med pojkarna..

O idag har jag väldigt ont i kroppen sen jag ramlade
nerför trappan för 2 veckor sen..
Har ju ont varje dag men det gör inte så här ont varje dag.
Att det aldrig ger sig utav sig självt.

Jag känner mig lite smått
rörelsehindrad idag.
Kan inte resa mig upp snabbt o smidigt..
Utan jag får ta stöd i något
när jag ska resa mig upp.
Känner mig som en gammal tant.

Och köra bil det är inte det lättaste idag.
Jag har tur som bara ska köra korta turer
idag mellan johns jobb,skolan,fotbollen,affären osv..

För det är svårt o sitta ner .
Jag hoppas värken blir bättre tills imorgon
då jag ska på äventyr med barna..
Då krävs all min koncentration för att
kunna hitta rätt dit jag ska.
Har ju aldrig varit där förut..
Så det ska bli spännande:-)

Men jag var ju halvvägs där
i lördags då jag försökte
komma till djerfsstugan och fick
vända vid lekebergskiosken.haha

Nä nu ska jag fixa kaffe o äta lite frukost.
Fick bara i mig en smörgås innan
vanessa skulle iväg..

Och sen blir det till att hämta john på jobbet
och sen köpa kanelbullar.
Är ju en sån dag idag:-)




Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Kul att läsa att det är fler än jag som har en dotter som har svårt för ordet "skynda"... men det håller på att bli lite bättre nu i alla fall.

2010-10-04 @ 17:45:03
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!