barna

både igår och idag har jag lämnat johan på dagis
helt problemfritt.Det gick ju bra första tiden på dagiset
när han började i september.men sen pga att jag var borta under en
helg när jag var på ullared.Så vart ju han mer mammig.
Så då fick jag antingen ha honom hemma hos mig ,
(lämna daniel o han följde med mig hem)
eller vara med på dagis under flera timmar/engång efter lunch tillochmed.
Men i torsdags då john var ledig från jobbet
så tog han först o lämnade vanessa i skolan som vanligt.
Sen åkte han o hämtade pojkarna och lämnade johan helt problemfritt.
Lite gråt men inget mer än så..
Sen dess har det gått bättre för mig att lämna honom på dagis"tack jompz"
Så skönt o kunna lämna honom o jag vet att ingen av oss kommer att må dåligt av det.
Innan john lämnade honom på dagiset så hängde det liksom över mig
"å nej det är dagis imorgon,hur ska det gå"

De är ju så underbara de som jobbar på deras dagis.
vi har ju våra favoriter:-)
och båda tar hand om honom så fort det är något.
O den ena favoriten är nog en favorit hos honom också.
Det märks.han finner trygghet i henne.
Så även när han blir lite ledsen vid lunch så sätter han sig i hennes knä
så då blir han gladare o kan äta vidare.
Det är så skönt o ha det så:-)

Daniel han springer ju bara in och man hinner knappt säga hejdå till honom.
Han struntar i mig"underbart"

Och när det gäller nessi sessi sue.(vanessa 7år)
så går det jättebra både på morgonen och när vi hämtar henne.
Hon har blivit som en ny "unge".
Hon har ju alltid sen hon började 1:an varit rätt snabb så.
Det har varit några gånger då det var tillbaka som hon var på 6års,
dvs segheten.sego bert:-)
Men nu lämnar john henne vid 7,40-7,55.
Han /jag släpper bara av henne.
jag lämnar på måndagar då hon börjar 9.

Och klockan 13,30 står hon alltid vid parkeringen.
Så underbart o slippa gå in till henne i skolan
o stå där o tjata på att hon ska klä på sig.
Se när hon bara drar ut på tiden så mycket som möjligt.
Nu är hon snabbare,man märker inte av någon seghet alls.
Lovely.. O hon studsar av lycka när hon ser oss.
O hoppar in i bilen och är på ett strålande humör.
Ibland har man sett på henne på engång att hon varit lite mindre glad.
O då berättar hon om det o sen blir hon glad igen..

Häromdagen var ju hennes kompis här o lekte efter skolan.
Hon åkte med oss hem diekt från skolan.
sen när hon skulle bli hämtad så följde vanessa med henne hem.
Så hämtade vi henne där sen några timmar senare.
Och de bytte kompis kort med varann.
Så sött.
Det är roligt att det finns fortfarande.
Som jag själv gjorde som liten
att man byter de minsta korten med varann..
Det blir fina minnen sen :-)



Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Det minns jag att jag också gjorde. Brukar lyckas hitta de där korten ibland, och vissa kommer jag inte ens ihåg vad de heter. Men det är helt klart minnen!

2010-10-31 @ 13:25:50
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!