all helgona helgen

Idag åkte john o jag och barnen
till skogskyrkogården
där min mormor  ligger.
Jag letade som en tok efter platsen,
visste ju vart det var men ändå inte.
Men till slut hittade jag och vanessa
platsen..
Jag o vanessa tände ett varsitt ljus
och ställde dem där.
2 andra lyktor stod där
och så en vacker krans.
Vanessa o jag sjöng :
du vet väl om att du är värdefull
tillsammans..
Sen sjöng hon flera låtar
till min mormor(vid gravstenen)
Min mormor dog 1989 och
jag skulle börja 1:an..
Jag saknar henne än idag.
Och älskar henne.
O sorgen är stor.
Nu är det ju så att hon aldrig hann
träffa några av mina barn
eller john.
Inte så konstigt kanske..
Hade vi kunnat hade vi varit
och lämnat ett ljus o några tankar
till johns farmor o farfar också..
Men de ligger på  skogskyrkogården istockholm.
Så det är inte bara o åka dit,
fram o tillbaka.
Men john,jag o nessa saknar johns farmor..
Nessa hann lära känna henne.
Och har kort på henne o Elsa
i sin babybok..
Som hon kollar på väldigt ofta..
Jag är glad över att jag har förmågan
att vara omtyckt av äldre människor..
Äldre/gamla och barn:)
Kanske är därför som jag har
åkt omkring o sjungit på ålderdomshem
som 16åring
och jobbat som barnskötare ..
En sån här helg ska man tänka
på de man har ,
de man har haft och de man borde ha vid sin sida..
Vara rädd för att förlora ännu flera som betyder något ..
Jag har ett videoklipp på vanessa när hon sjunger
vid min mormors gravsten på facebook.
Ska ta o lägga in det här också sen framöver..
Men ni som kan,kolla där så länge..
kommentera gärna om ni tycker om det,
om inte så låt bli"ler stort"
Lånar ett videoklipp från youtube
på denna låt.
En fin låt:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!