utan bil

Idag bärjade morgonen med att när vanessa
gick upp så åkte john för att lämna
in bilen på lagning.
De ska fixa spindelleden på bilen.
har ingen aning om vad det är,det stod aldrig
om några spindlar i min teoribok"fniss"

Jag hade sån tur så min stora älskling
hann precis komma hem innan jag
skulle lämna vanessa så jag slapp
klä på båda pojkarna.
Johan ville ändå med så självklart fick han det.
Alltid kul med lite sällskap när man ska någonstans.

Det var bra plogat till karlbergsskolan..
Förutom att vid  övergångsstället där
farthindret är(är ju en rekomemnderad 30väg)
så där jag skulle gå över
där var det precis så jag kom över med en sulky.
Var inte skottat där så det är tur att jag inte hade en större vagn.
Eller ännu värre att  någon med ruillator/rullstol ska över gatan.
När vi kom fram till skolan
så märkte jag att där rampen är så är det inte skottat.
Okej det kanske inte är någon som är rörelsehindrad
som ska uppför rampen just idag.
Men vem vet.:-)
Blir bara av farten att jag reagerar .
Eftersom min  pappa är rullstolsburen sen över 20  år tillbaka
så reagerar jag på sånt här eftersom det står mig så nära.
Min kärlek till båda  mina föräldrar är så enorm så jag gör allt för dem..
Så därför tänker jag steget före,inte för att jag någonsin har behövt.
Utan jag gör det helt automatiskt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!