Rejmyre

Ilördags åkte jag,vanessa med min pappa
till Rejmyre som ligger förbi Vingåker..
Vi kte vid 7,30 o innan 10 var vi där.
PLus att jag tankade också..
De andra som var med på dagens utlykt
åkte buss o kom några minuter efter oss.

När vi kom dit så satte vi oss
på ett café vid handelsbyn.
O fikade på jättegoda smörgåsar
o kaffe.Nessa tog en fanta istället..

De hade förutom café även
försäljning av en massa saker.
Godis,oljelampor,marmelade,
syltar,speciella teer  mm..

Vanessa köpte en present
till johan där.
O så fanns det
även nyckelringar i trä
som var väldigt fina.
Med namn på,
O att det inte finns i
Vanessas namn,
det är inte direkt någon nyhet.
Men det brukar jämt
finnas i daniel o johans namn.
Det är ju så vanliga namn
som alltid har funnits.
Men nä ingen av våra namn
fanns..Inte min,johns,nessas
eller pojkarnas.haha
Men annars fanns det i många
namn som jeanette,dag,doris,
gösta o en massa annat..

Vi gick sen in till Reijmye Glasbruk
där vi hade  visning kl 11 inbokad.
O de gjorde en jättefin skål
medans vi stod o kollade .
O jag filmade o tog en massa kort
med pappas kamera som är en systemkamera.

Sen fick några andra prova på att göra en vas.
O min pappa fick också göra lite.
O sen var det vanessas tur att blåsa glasen,
hon gjorde så det blev en jätteballong av glassmeten.haha

Sen gik vi o strosade runt i fler affärer
o vanessa handlade lite ,det som hon tyckte var kul.
O sen gick vi till pizzerian o åt mat.

När vi åkte hemåt sen så åkte vi o bussen
med alla dra andra till Kumla.
O fikade på saras café..
Vilket mysigt café.
O det fanns så mycket gott där..

Jag o vanessa hade en jättemysig dag.
Tack alla som var med:-)
foton kommer i ett annat inlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!