riddarveckan

Igår var jag ,vanessa,danne och pappa
till Hovas Riddarvecka .
Hova ligger vid gullspång:-)


Jag och barnen har aldrig varit där
men det var kul att vara där o se allt.
Alla barn sprang omkring i riddarborgen
o lekte med sina svärd...
O alla var så glada:-)

Under en show så  fick jag en svärd
,
en fackla o ett äpple i handen av han
som stod o jonglerade ..
"här håll dem här .
För du ska sen kasta dem på mig
och jag ska ta emot dem med handen..
"jaha hm hur ska detta gå till"

Jag kastade äpplet till att börja med.
O sen svärdet o han tog emot.
O så facklan..Sen tände han facklan
o sa att jag skulle komma fram.
resten var bara en massa bus;-)

Daniel köpte sig ett svärd och lite fantasy gubbar
o vanessa köpte lite prinsess diadem o medletida prinsess sak
som man ha rpå  huvudet o lite prinsess figurer..
O lite godis o sånt..


Det var en rolig dag ,kul att göra lite annat.
Och se lite andra saker,o äta lite medeltids mat:-)

Showen som jag fick delta i:



En gigantisk tjur:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!