inför skolstart

Den 23 augusti
börjar vanessa i 1:an
och börjar då i ny klass
fast det är ju inte helt nytt
för hon har gått med alla redan
under 6års..
Om inte någon ny börjar på karlberg
under hösten förståss:-)
Så en klass blir nu 3 klasser:-)
Men självklart blir det en ny fröken:-)
O nytt klassrum med bänkar:-)

Så jag sitter o tänker
på det jag behöver inhandla inför
skolstart som tex skolpapper,
60*70 skulle det vara.

Gymnastikkläder för
nu drar gymnastiken
på gång på allvar.
Förut har det bara varit gymnastik
en gång varannan vecka.
O under våren var det inte gympa
så ofta.
Jag antar att det blir 1 gång i veckan nu"hoppas"

Gympapåse o ryggsäck har hon sen 6års
om hon inte vill ha nytt..
Det vill hon nog ha:-)

Gymnastikskor till gympan..
Tror inte att vanessas adidas fotbollsskor
blir så populära under gymnastiklektionerna..
Brukar väl ge svarta märken har jag för mig..


Till fotbollsträningen som drar igång
igen vilken dag som helst nu.
Behöver hon ha benskydd,
som hon fick order av fotbollstränaren
sist hon var på fotbollsträningen.
O det handlade jag igår:-)

Fotbollsskor har hon helt nya.

Fotbollskläder måste inhandlas.
Rävåsens ik tjejerna brukar
köpa ett speciellt set för 500 kr..
Lär väl bli ett sånt så hon är "som alla andra"

Fotbolls strumpor måste hon ha,röda helst.

Ja listan kan bli lång..

O sen behöver hon ha höstskor o allt sånt
som man annars behöver ha..

Hon blir snart en 1:a gluttare."asg"


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

När min dotter började ettan så var det stort såklart... Men några skor till gympan hade de inte, förutom när de var ute då, men då kan man ju ha vilka vanliga gympaskor som helst. Skor hade de inte, mest för att det var bekvämast så när man skulle hålla på med redskap, inte så skönt att att hoppa på plintar och så med ett par stora skor på sig.

Tänk att de fortfarande har hederliga bänkar, på min dotters skola har de bytt ut det, så alla har en varsin låda istället.

Min dotter börjar ny skola med nytt klassrum, men med samma fröken, men hon börjar 3:e klass nu.

2010-07-31 @ 18:15:25
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jösses vad tiden går fort... Var ju inte längesedan jag for som en tätting mellan Huddinge:)) förlossningen och Karlskoga BB. Nu ska mormors små

2003-or börja 1:a klass. Helt otroligt tycker jag. Men ja är så lycklig att ja får vara med och uppleva alla dom här ögonblicken som blir bara större och större:))

2010-07-31 @ 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!