den mest efterhängsna

jag känner mig som den mest efterhängsna
o jobbigaste människan i världen.
Men vissa personer(det gäller flera ibland)
försöker jag få kontakt med.
Kanske veta om de får mina sms eller
om vad det nu kan vara..

Jag märker väldigt snabbt
när folk inte vill ha kontakt med mig.
Jag känner av stämningen så väl
när jag är på ett ställe o jag inte
är omtyckt eller att de helst vill att jag ska åka hem.

Det är rätt jobbigt o känna så.
Men det har hjälpt mig en hel del också.

Jag försöker få kontakt med de vänner
som jag har haft.
De svarar inte på mina försök till kontakt.
O jag fattar poängen..
Då har man iallafall försökt.

Sen kanske jag vill veta något speciellt
så då kanske jag både sms:ar o skriver på mail
eller på facebook osv.
Till slut kanske jag får ett svar så
de slipper tjatet från mig.
Det här är bara känslor från min sida.
Rätt jobbiga sådana för jag känner mig så ivägen
hos folk. Jag märker av så väl
när jag inte är lika omtyckt.

Om man har blivit mobbad som liten
så får man dom egenskaperna automatiskt..

Jag känner mig så hatad.
Utanför sammhället är jag ju redan eftersom
jag inte jobbar.

Kanske är jag annorlunda.
jag kanske vill ha ett svar
när jag har skickat något till någon.
"Nu har det kommit tack så mycket"

Jag orkar inte försöka
bli sedd .
Jag är inte lika cool o poppis
som de flesta andra.
Men jag är jag o
jag är ingen dum person.
Man är ju ändå vuxen,
och när man är vuxen
så ska det räcka att man är sig själv.

Jag ska lämna folk i fred.
Vill man mig något så
får man höra av sig..

Tur att jag vet de jag kan höra av mig till när jag vill.
Och även fast jag inte hör av mig
så hör de av sig till mig"tack"
Sånna personer uppskattar jag så mycket.
Ni som faktiskt hör av sig till mig på något sätt.
Jag ska ta tillvara på det o lämna de andra ifred.
För det är inte bara jag som ska höra av mig.

Sen behövs det om den andra inte vet att
jag tex vill ha mer kontakt.DÅ behöver ju jag
ta den kontakten men får man inga svar
så har man iallafall försökt..

Det gäller att prioritera i livet.
Men det är inte alltid
så lätt när man är så godtrogen..



nu ska jag gå ner o
umgås med dem
som aldrig kan få nog av mig.
min familj.

på fotot är det jag med vanessa o daniel.
innan johan föddes.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Faan så bra skrivet! Det är precis så här jag känner mig...just i denna stund! Kram till dig!



Vi kanske kan höras någon dag?

2010-07-25 @ 12:39:56
Postat av: Linda Andersson

Jag vet precis vad du menar. Och jag känner många gånger precis likadant, även jag har blivit mobbad, och det sitter fortfarande i.

Ha det gott!

2010-07-25 @ 12:45:39
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Till pernilla

Det vore jättekul om vi hördes av :-) jag kan ju maila över mitt mobilnummer på Facebook:-)

2010-07-25 @ 19:25:56
Postat av: Lena

Hej Petra!

Jag tror ibland att du tror att andra är så coola och populära fast det i själva verket inte är så. Man kan inte mäta sig i antal vänner. En del kan ju ha 100 vänner men ingen riktigt nära. Jag tillhör inte den kategori människor som har hur mycket vänner som helst. Jag har tre nära vänner och det är precis vad jag klarar av att hantera. Man måste ju kunna hålla kontakten och ha tid för sina vänner också. Jag har i ärlighetens namn inte tid för fler än så. Sen finns det de som är mina vänner men som jag inte pratar med särskilt ofta. Kan få dåligt samvete för att tiden inte räcker till men så är det. Vill hinna bjuda över folk på middag och så men tid och ork finns inte alltid.



När jag läser dina inlägg på facebook ser jag ju att det är några personer som i princip alltid kommenterar dina inlägg och jag gissar att det är dina nära vänner. Var stolt över de vänner du har, vårda dem istället för att jaga nya vänner. Du skriver ofta att du är konstig men jag kan inte hålla med. Alla är vi väl lite egna, eller? Jobba på att tycka om dig själv och fundera inte hela tiden på att du skulle göra något fel. Förutsätt att du duger som du är.



Gällade att stå utanför samhället så behöver man inte vara utanför bara för att man inte arbetar men finns det inget deltidsarbete du kan söka? För mig känns du som en klockren person på förskola, som personlig assistent eller kanske som stödperson. Vilken typ av jobb kan du tänka dig?



Nu blev det långt men det jag egentligen ville få fram är att alla andra inte är så coola och populära utan känner nog ofta precis som du.



Ta hand om dig och familjen.



Kram Lena

2010-07-25 @ 21:09:50
URL: http://www.lillafamiljens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!