svåra beslut

Denna månad liksom januaris så är det mycket pågång..
Både till det positiva o en del till det sämre..

Häromdagen fick jag ett ultimatum
av min teamledare på tupperware.
Antingen så går jag en grundkurs i karlstad
under en kväll börjar väl vid 18-19 tiden eller nått.
Nästa måndag.Vilket är nästintill omöjligt för mig.
Jag tar mig inte till karlstad vare sig jag har körkort eller inte..
Kommer som ni vet inte ha körkort då men det  skulle inte
finnas som alternativ att jag körde fram o tillbaka till karlstad..
Degerfors,överallt i karlskoga,kristinehamn osv..
Men inte karlstad..(ni behöver inte förstå hur jag tänker där)
Nu slipper jag det beslutet eftersom jag inte har kortet.
Men ändå..

Iallfall alternativet 2 var att jag fixar en demo här hemma.
Demo=visning..O att min teamledare då kommer hit
o hjälper mig med att fixa in demon.
Men det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar o tjatar.
Ingen vill ha visningar..Så är det bara.Iallafall för mig..

Nu är det så att min teamledare är väl inte den positivaste personen.
När det kommer till mig.Allt jag gör är inte bra nog.
O man måste ligga i varje vecka,man får aldrig ta det lugnt en månad.
Som de säger:du väljer själv hur du vill jobba.
Men det stämmer inte in.Inte här  i mitt team iallafall..

Jag får varje gång jag ringer henne på telefontid.
En massa kritik.Aldrig att jag har gjort något bra.
Utan det är mer: antingen så gör du som jag säger
eller så skiter du i det..

Hon går inte på det där med att alla säger nej
när jag frågar om de vill ha en visning.
Eller att de undviker mig.
Eller går ifrån rumemt så fort jag nämner tw.

För många tycker att det är
så svårt o  få in gäster..
Jag har frågat dem med ett stort socialt nätverk.
O de säger också:jag får inte in några gäster.
Det kan bli svårt o få hit några..

O att få höra av sin teamledare:
ja du har ju ett så negativ inställning..
"va" ja det märkte jag redan på teammötet..
(där blir jag väldigt förvånad o jag tar åt mig..)

För är det något som jag var på mitt första  teammöte i filipstad.
Jag var glad,jag pratade på o lärde mig massor.
Jag var realistisk..Jag kan inte tänka mig att jag ska
få in mer beställningar än 3500 kr under januari.
Det handlar inte om at tjag är negativ.
Det handlar om att vara realistisk..
Men jag mådde så fruktansvärt bra under o efter teammötet.
Jag var lycklig.Men efter att ha hört:negativ inställning
så undrar jag vad som krävdes av mig egentligen
för att hon skulle vara nöjd..

Har försökt tala om att jag har fullt upp nu i februari...
O att jag ligger lite lågt nu men fortsätter att  kolla upp med folk.
Men så funkar det ju inte.

Så idag är det antagligen min sista dag där jag kan titulera mig som:
Tupperware konsulent..
Var ett väldans kort karriär.Men jag har lärt mig massor.
O jag har haft så kul.O att göra ordrar,ta emot leveranser.
O  fixa med allt det andra.Har varit så kul.

Men att aldrig få in några värdinnor,o att må dåligt
över att folk till slut kommer att tycka
att jag är en väldigt jobbig person som hela tiden försöker
få dem att boka in ett datum.
Någera har ju verkat intresserade men det rinner alltid ut i sanden.
Hur mycket jag än försöker..

Det är trist men jag har inget val.
Har varit skönt med de lilla extra som jag har fått
på kontot sen jag började i okt..
Men tyvärr var de tinget långvarigt.

Jag fick ut så mycket av att vara tw konsulent.
Jag fick det sociala liv som jag behöver.
O jag hade något som jag skulle göra.
Jag kände mig som en av  er andra i samhället.
Inte som någon jävla fet nolla som inte kan något.

Jag kunde säga:jag har ett jobb.o jag var stolt över det.
Min enda chans till en karriär..

Så nu vet ni det..Så som det ser ut nu så
kan jag inte boka in någon visning.
Hade gärna velat fortsätta o ge det en ny chans till våren..
Men det funkar nog inte så..

Take care.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy fan :( Jag hade gärna haft en visning men jag bor liksom MÅNGA timmar från dig.. Kom igen nu alla boka in visningar hemma hos er!!!

Låt inte Petra bli av med detta jobb.

KRAMAR Jenny

2010-02-08 @ 17:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!