helgen

Så var det måndag igen då..
Helgerna går så fort..

Helgen har varit väldigt bra.
Började med att jag o danne drog till nobelhallen
o väntade in Vanessas klass för att vara
med på deras friluftsdag..
Fick leta lite efter henne,det var mycket barn o lärare
blandat med föräldrar .
Men till slut så hittade jag henne
tack vare en av hennes kompisar
som hade koll på vart hon var:-)

Barnen fick åka skridskor o stjärtlapp.
1:orna fick ta med sig pulka också om de ville.
Det var väldigt många barns om åkte skridskor.
Vanessa hade inga då så hon stod ibörjan o tittade på
alla hennes kompisar som åkte runt på isen.
När en tår föll nerför kinden så gick jag o tröstade
henne med att vi hade ju pulka o snowracer med oss.


Så upp i backen o vi åkte lite snowracer.
Efter attha åkt en del så satte oss
o tog en fika på varm choklad o lite annat gott:-)
Det var riktigt mysigt.

Sen en stund senare efter mera lek o bus i backen
så fick skolbarnen o danne hamburgare,festis o frukt..

Det var en lyckad friluftsdag..
O det var kul att få följa med :-)

På eftermiddagen åkte vi o köpte skridskor till vanessa
så nu är hon lycklig igen:-)
Är så noga det där med att hon också vill vara en vanlig tjej.
O vara som de andra..många tankar där..
O som mamma så gör jag allt för att hon ska kunna ha det
som alla andra har.
Usch att det redan har börjat med det där,
det går bara ner i åldrarna det där med att ha allt som alla andra har.
Men det är inte direkt så mycket som hon inte har jämfört med de andra.




Lördagen gjorde vi iordning varm choklad
o packade ner lite annat gott i väskan.
O tog med både pulka,snowracer,skridskor mm.
O drog till nobellbacken..
Men då var vi Hela familjen dvs:
john,jag,vanessa,daniel o johan!!

Åkte snowracer/pulka.
Njöt av lite sol som vi har saknat länge nu.
O när det vart lugnt på isbanan/rinken så
gick vi dit så jag kunde lära vanessa
att åka skridskor..

O vad duktig hon är..Hon ramlade inte många gånger.
Så nu kan hon också vara med
 o åka när klassen åker skridskor
vid skolans isbana..
Så nu längtar hon till morgondagen då klassen har utedag
o ska åka skridskor ,de som vill..

Tog en massa kort under helgen
men jag hittar inte kabeln/sladden
så jag kan inte föra in dom på datorn.
Lite synd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!