barnsånger

Satt o läste en väns blogg o kom på
att jag ska ta o skriva ner lite barnsånger.

Några gamla favoriter o lite nya..

Den här sjöng jag alltid för Vanessa när hon var liten:

Vargsången (Ronja)

Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova.
Hungern river hans vargabuk, och det är kallt i hans stova.
Du, varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig."sjungs 2 gånger"

Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan.
Men jag ska ge'n en grisasvans, sånt passar i vargamagar.
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog, och hittar sig inget byte.
Men jag ska ge'n en tuppakam, att stoppa ner i sitt knyte.
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn, i bädden hos mor, låt vargen yla i natten.
Men jag ska ge'n en hönsaskank, om ingen annan har tatt'en.
Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!