barnkalas o vildbattingar

Igår hängde jag med danne
på ett barnkalas hos en av flickorna
på hans dagis.Han brukar gå själv
på kalas men den här gången var vi vuxna bjudna
o det var himlans bra eftersom daniel inte har varit
på dagiset på 3 veckor minst o inte har träffat
någon av de kompisarna sen dess så var han väldigt blyg.
O så är det så att det finns en pojke på dagiset
som han är livrädd för,eftersom han har varit så dum mot
honom o även gett sig på pappa john..
Igår var även den pojken med
o jag kände inte igen honom
men så fort han kom springandes
så ryckte danne till i min famn.
Men inte när de andra busade.
Så jag frågade honom om han
var rädd för någon..
Ja för d....  o så fick han visa mig
vem det var.
O det är inte så konstigt att min lilla grabb
är rädd för honom ..
Vilken bråkstake han bråkade med allt o alla.
O ingen förälder hade han med sig så han kunde ju härja
hur han ville..En flicka började gråta för att han hade gjort något.
Stackars liten.nä sånna vildbattingar borde ha resurs..
Inte för att vara elak eller fördomsfull.
Elaka o vilda barn är ju óckså snälla innerst inne.
Men de borde ändra på hans beteende så snart som möjligt.
Så det blir till att ta ett snack med en av fröknarna
sen i veckan då danne kommer tillbaka
till dagiset.För att påminna dem om situationen.
Mitt barn ska vara trygg ,o alla de andra barnen också..
Känns bara så obehagligt att danne ska behöva
vara rädd fortfarande fastän det var så längesen de sågs..
Men vissa saker sätter sig rakt i själen för honom.
Det finns ju tyvärr vuxna också som han är rädd för..
För att de har betett sig väldigt fel inför honom..
Det kan vi undvika men inte pojken på dagiset..
Det blir nog bra till slut..
För att avsluta inlägget
om kalaset så hade han väldigt roligt
o han slappnade av rätt snabbt när det blev lite fika:-)
O hade koll på läget lite mer..
O så var det fiskdamm som han gillade:-)
O så lekte han med några pojkar som tillhör
den lugnare skaran..
Så det var en glad pojke som gick hem med både
en ballong o en godispåse i handen:-)
O vi har börjat diskutera barnens kommande barnkalas
som inte kommer att bli förrän om några månader
men har man 2 barn som fyller en vecka emellan
o det ska vara släktkalas flera gånger om o även
andra kalas som brukar bli under maj
så är det lika bra o börja planera när man ändå
har tid o lust..Skriva ner lite förslag iallafall,
så man har något att gå på..

Kommentarer
Postat av: Lena

Om jag varit du hade jag ringt upp den andre pojkens föräldrar direkt och pratat med dem om hur Daniel känner. Visst, prata gärna med personalen på dagis men det som oftast funkat bäst för mig är när man tar kontakt direkt med andra föräldrar. Hoppad det löser sig.



/Lena

2010-03-01 @ 11:25:47
URL: http://www.lillafamiljens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!