skinkan har rymt

Idag har jag pojkarna hemma.
De har ju  varit rätt busiga.
Jag hörde prassel i köket o
ropar på danne vad de gör:
"jag fikar"
Klockan var då 11.
"Men danne"
Han springer uppför trappan,
tappar bullen.
Bra,köket är fritt och jag
kan återigen gömma bullpåsen..
"Men jag är ju hungrig"
"Ja men då får jag fixa fram
något vettigt till dig.
lite risgrynsgröt o en smörgås"
Det gick bra tyckte han
Jag gör en varsin smörgås till dem.
O jag går iväg en sväng från köket.
Danne ropar"mamma jag gör en smörgås till dig"
"Men älskade unge,vad go du är"
Jag går ner o äter en jättegod skinksmörgås.
Mums.älskar sånt här,när de gör iordning till mig.
Eller varann..
Men jag ser att skinkförpackningen är ju helt tom.
O när jag gick ifrån köket sist
så var den nästan full.
Så skinkan har rymt..
Det får mig att tänka på denna låt:
Bli inte förvånade om jag helt plötsligt skriver här på bloggen,sms,fb..
eller utbrister:
"vår julskinka har rymt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!