Nougat crisp

Idag har jag en lugn o skön
dag här hemma med pojkarna.
Morgonen gick hur bra som helst.
När klockan var 8.00 så stod jag på våran
parkering och hade lämnat både vanessa och john
till skola/jobb.
Sen har jag gosa med pojkarna.
Johan har duschat,vi har ätit frukost
i lugn o ro.
O de har tittat på film.
Sen drog vi iväg till dagis,
där var et magsjuka.
Så pojkarna fick säga hejdå till
fröknarna och vinka hejdå till kompisarna i fönstret.
och jag tog med deras väskor med kläder(behöver ta hem dem nu)
och vi drog hem.
Det var flera som hade vänt vid dörren
när de såg skylten om magsjuka..
Inte så konstigt kanske att man inte vill bli sjuk inför jul.
Och dessutom när man ska fira jul med halva släkten.
Och mysa i sälen,bada i experium ,bowla osv..
Då vill man vara frisk:-)
Så nu har pojkarna jullov.
Och jag bakar nougat crisp.
Med flingor,muscovado råsocker som påminner
mig om en person som jag umgicks med i stort sett dygnet runt
som barn,ja självklart är det min mormor jag minns.
Älskade Stina:-)
Hon använde sånt brunt socker. doften på minner om henne.
Konstiga minnen man har,men bättre det än inga alls.
jag var ju trots allt bara 7år.. som nessa.fy..
minns så väl den dagen,jag sov över hos mormor.
Min moster Barbro kom till mormor dagen därpå.
Och ambulansen kom och bar ut min mormor.
Jag fick gå hem till pappa.
Jag satt hos pappa och var så glad över att äntligen
få komma till lasarettet och hälsa på min mormor
men då ringer mamma och säger att hon hade blivit sämre.
En hjärtinfarkt..någonstans i denna historia,händelse
så räddade min bror livet på henne,han fick igång hjärtat på henne.
Han jobbade på  akuten eller ambulansen på den tiden..
Nä nu ska jag gå ner och fortsätta baket.
Och gosa med pojkarna...
O göra lite kaffe också eller te.
Sen ska john hämtas,
igår hann jag inte hämta honom.
Han kom gåendes,skulle du inte hämta
mig 11,30? jo men det var så att ööö.
(jag kom inte på någon bra ursäkt)
okej sa han o skrattade..
det gick ju snabbt o gå hem för han
var ju hemma till 12,50..
Men idag ska jag hämta honom..haha
Måste,vi ska storhandla inför imorgon.
Sen ska vi eventuellt till min älskade
pappa och ha mini jul.
Och äta lite gott och bara umgås..
O barnen ska få öppna sina julklappar
från honom:-)
Kanske skulle ta o köpa något till honom.
En julblomma kanske.
Vi har ju inga julblommor hemma.
Har för mig att john inte tål det.
Men någon julgrupp ska jag köpa
till stugan i sälen och kanske till pappa.
Det märks..
Ni lär få se på kort sen..
Förresten jag ska ta o lägga
in ett videoklipp på
när min dotter sjunger en jullåt.
Ni får givetvis kommentera efteråt.
Videoklippet och massa fler
finns givetvis på min fb.

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Jag lyssnade på facebook, var så gulligt. Själva känslan som blir när de sjunger, den blir magisk på något sätt =).

Jag hoppas att ni får det jättetrevligt i sälen, jag har själv aldrig varit där.

Jag vill passa på att önska dig en riktigt god jul!!! Massor av kramar från mig!

2010-12-21 @ 12:43:28
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!