Lucia

Idag var det dags för luciatåget för pojkarna på dagiset.
Luciatåget var kl 7.
Och det var så gulligt.

Efteråt var det mumsig fika.
Och sen skjutsade jag hem pojkarna
och jag o vanessa åkte
vidare till hennes skola.
Jag skulle närvara under
deras skoldag idag.
Vanessa stålade som en sol
när hon berättade för fröken
att jag kulle vara där under dagen..

Kl 9,15 var det dags för oss
och se 6:ornas luciatåg.
Det var jättefint,med fina sånger.
Även en engelsk låt sjöng de:-)

Under lunche
gick jag efter vanessa
och vi tog lite mat.
Tomtegröt,kall nyponsoppa som vanessa älskar.
Skivade morötter,äpplen,ost smörgåsar..
Massor med gott fanns det o välja på:-)
Det var mysigt o sitta med henne o hennes kompisar.

Efter lunchen gick hon o hennes kompis
och hämtade skridskorna.
Jag hjälpte henne på med dem,
eftersom de är helt nya.
De var lätta o ta på.
Perfekt när det är i "pjäx modell"
O slippa alla snören som det var
på förra årets skridskor..

Medans hon åkte skridskor
med sina kompisar och hon
hade även kompisar som
var beredda på att hjälpa
henne om det var något.
Sånt där blir jag ju så rörd av.
Underbara ungar:-)

Jag gick upp till personalrummet
o drack lite glögg med russin o mandel
med hennes fröken..

Sen när jag skulle
gå ut för att hjälpa henne
av med skridskorna
så kom hon gåendes glad som en lärka.
O bar på påsen med skridskorna
o hjälmen..
Skönt med självständiga barn..
O hjälpsamma kompisar till henne.

De lärde sig en ny sång idag
som de ska sjunga
på julavslutningen den 23 dec.

Det var även matte under dagen.
O hon är så duktig på matte,
det märks att hon gillar det.
Hon hann med mycket idag på matten.

O julkalenderöppning o sånt annat kul
hade de också och högläsning.
Perfekt skoldag för de små..

Har varit jättemysigt o ha sett hennes skoldag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!