fjärde advent

Fjärde advent är det äntligen idag.
Och idag har jag och vanessa och johan
varit på fotbollsträningens julavslutning.
De körde turnering från kl 9,15 till 11,15..
De hade blandat lagen 02:or och 03:or
och sen mötte de även ett mammalag.
Som bestod av föräldrar .
Jag var inte en av dom,vanessa
ville inte vara med på turneringen
så vi åkte dit senare då de hade spelat klart.
O fikade med dem och önskade god jul osv.
Vanessa  och alla de andra i laget fick en jätteifn ros ..

En glad tjej med en vacker ros:-)

Så här såg det ut när vi kom ut..
Johan hjälper till o tar bort snön
så vi kan åka..Tack min lilla hjälpreda.
Det var väldans mycket snö på vägarna,
i en korsning kom jag inte iväg när det vart grönt.
Så jag fick snällt vänta tills det vart grönt igen och
då gick det bra.Sen är det ju halt också på en hel del ställen.

vi hade släppt av vanessa utanför fotbollen så letade vi efter parkering.
Här kommer världens goaste lilla 3åring..


Sen har barna varit ute och lekt en massa i snön.
Och även med grann tjejen.
Sen har mamma varit här och hämtat Alla julklappar
som hon tar med sig i sin bil....
Förutom 4 st som ska slås in.Men de tar ingen plats i bilen..
Sen eftersom johan total älskar bilar
och vi inte hade någon särskild morgonpaket till honom
så köpte vi några små wheels bilar till honom
som han får på morgonen.
Sen är det så konstigt att vi hade 2 par julstrumpor
som man har paket i ni vet.
Och eftersom vi har 3 barn så behövde jag köpa en till.
Så jag köpt en på toys´r´s..
O nu när jag ska packa ner alla 3 i påsen
som ska med över jul så  saknas det en julstrumpa.
Så det ser ut som att jag får ta och köpa en till
på ojojoj eller nått.(de har många fina där)
Tror tyvärr inte maxi har några.
eller vad tror ni? tycker ju att de borde ha
eftersom de har allt annat.Men jag har inte sett några.

Nu har johan gått ner med en låda full med bilar.
Han har lagt ner bilarna med omsorg i lådan.
Det är mammas bil,det är pappas bil,
det är mormors bil,
det är morfars bil osv..
Det finns stora bilar på maxi för 149 kr
(kan vara från wheels) som jag är sugen
på att köpa till johan.
Men det får räcka nu från oss.
Men annars så kan han inte få nog av bilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!