sommarkampen

I fredags vid 15 tiden
så började sommarkampen
här i stan
där putte på torget var
under 4 dagar..


Putte på torget var ju
putte i parkens lillasyster,
en nykomling..

Skit kul verkligen
att de satsar på
uppträdanden o händelser på torget.
Så de med en annan musiksmak
kan gå till torget o lyssna på musik,
stå upp komiker,schlager,dansmusik.

Men det har varit alldeles för lite reklam
inför detta.
En affisch med datum o sånt för
putte på torget .
att det blir barnaktiviteter,att det är entré osv.
Men inte vart tivolit kommer att vara,
eller om det blir något sånt.

Ingenting om vad osm komemr att hända på torget.
O ändå var putte på torget
mer för familjerna,de äldre ja en helt annan typ av människor.

Jag går gärna på festivalen men eftersom
jag oftast umgås med min familj
så föredrar jag torget.
Där barnen kan följa med o det är gratis inträde
fram till 18.00..

Det stod det om i en pytteliten text:
gratis fram till kl 18.00...

Att sommarkampen skulle bli
i karlskoga fredag kl 15 stod det ingenting om.
Det fick man bara veta genom radion.
Och alla lyssnar inte på radion.
o gör man det så kanske
bara en lite stund på karlskoga radion.
Eller nrj eller vad det kan vara:-)

Jag fick veta det av min käre far
som har koll på saker så vi drog dit.
Men att man skulle ha med sig någon
resväska o att tävlingen gick ut
på att  städerna tävlar
om hur många resväskor man kunde få in.
Det hade jag ingen aning om.

Hade det varit mer reklam för det
så hade fler tagit med sig resväskor.
Nu var det himlans dåligt väder
just när sommarkampen var
men ändå.
Vi som var där kunde ju ha tagit med en väska
om vi hade vetat.det är inte direkt så att
man slänger in 3 barn i bilen o åker hem
för att hämta en resväska i ösregnet..

Nä,jag är lite less på att det är för dålig reklam
när det väl händer något kul i den här staden..

Så om ni nu läser detta o har något med putte på torget
att göra så ta mitt råd :gör mer reklam för putte på torget
nästa gång..Be KT skriva något om det.
Att det blir karuseller och vart de finns o under vilka tider eller nått.

Att det blir en sommarkamp o att man ska ha med sig resväskor.
Det måste ju de som höll på med putte på torget ha vetat om.
Mer text på de affischer som fanns,eller fyll på med information på hemsidan.

För det var inte mycket folk
när arvingarna spelade..
Men när Carola uppträdda hade det varit bra med folk
som tur är.man får ju skämmas för den här stan.
kända artister o dansband komme ro ingen folk kommer.

Jag personligen hade nog varit där även på kvällen
om det hade varit gratis,men det är väl svårt .
Något måste det ju kosta,så de tjänar o går runt.
Men nja det blir nog bättre till nästa år:-)
Övning ger färdighet..

Här är länken till artikeln som jag läste om sommarkampen:
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/karlskoga/1.908412-for-fa-resvaskor-da-kom-karlskoga-pa-sista-plats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!