våran lördag

Idag har vi haft en riktigt bra dag .
På förmiddagen kom vanessas klasskamrat
hit o de cyklade o sjöng singstar,gungade
o en massa annat:-)
Vi var ute hela familjen på förmiddagen
o jag passade på att rensa i jordgubbslandet.
Vi hittade en massa maskar som vi visade
upp för barna haha..
Sen när Vanessa o Emilia hade lekt klart
så åkte jag o min trio till Karlbergsskolan..
Ovanligt va,hm..Kör ju dit varje dag;-)
Men idag var det en riktigt stor loppis..
Fullt av folk o bilar överallt men ändå
så hade det hållt på sen 12..
Så det hade hållt på någon timme redan
men det fanns givetvis jättemycket kvar
o kolla på.
Det var mest barna som kollade på saker,
jag skulle ändå inte ha något.
Men barna hittade lite av varje..
Godis köpte de ,alla 3 betalade själva.
O vanessa köpte örhängen från en som sålde
massor med smycken (nya självklart)
O danne hittade 2 gubbar som man kan vrida o vända
på sånt där som han älskar.
O kan leka med i timmar..Väldans uppskattat o köpa till honom:-)
O lilla johan ja han är ju så go..
Han hittade en bil o jag frågade om han ville ha den.
o det ville han ju.men han ställde tillbaka den
o sen kollade han på den igen.
Jag tog o betalade den o gav den till johan.
Men han la tillbaka den ,
"men johan du får den,jag har köpt den till dig"
Då sken han upp.lilla godingen.
Sånna är mina barn,de tar inget förgivet.
Men visst är det helt otroligt att de ska vara så
redan när de är 2½år..
Men jag har ju dem med mig överallt
antingen 2 av dem eller alla 3 o aldrig att de tjatar om något..
De talar om att de vill ha men mer än så är det inte.
Eller som nessa kan säga:den här är så fin.
Iallafall vanessa hittade lite kassettband som hon köpte
o någon my little pony mjukisdjur..
O sen tyckte de att det fick räcka
o ville till barnens dag på ica maxi..
Så där var det fiskdamm,ansiktsmålning
o en massa saker som de delade ut ..
Nessa blev en kanin ,man blir inte direkt förvånad.
Hon älskar kaniner..
O danne valde att förvandla sig till spindelmannen:
Har varit en väldigt bra dag på alla sätt o vis.
O på kvällen så cyklade nessa o pojkarna
med några tjejer som hälsade på våran granne.
Nessa o den ena tjejn blev snabbt vänner:-)
Måste vara underbart o vara barn,
man får så lätt nya vänner.
ps:alla korten är från idag.
på johan är det när han leker i minihuset på maxi.

Kommentarer
Postat av: Linda

Önskar att det kunde finnas ett minihus på maxi i kumla, där vi brukar handla ibland, men det gör det ju såklart inte.

2010-04-25 @ 14:39:04
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!