stora tjejen

NU är det vår o då märks det på engång
hur stora våra barn börjar bli.
De är ju födda under våren så det blir väl så..

Vanessas 16 tums cykel var för liten o
detsamma med cykelhjälmen.
Så igår var vi runt på olika cykelaffärer
o kollade på både cyklar o cykelhjälmar..

Den hjälmen vi kollade på,en vit lite hårdare modell
än de vanliga cykelhälmarna..tror de heter skate/cykelhjälm.
De var så stora på vanessa.

Så vi åkte vidare på jakten på ny cykelhjälm
VI åkte till en ny cykelaffär vid brickebacken/sandviken.
O där var det premiär öppet så barna fick en varsin godispåse:-)
Med en massa gott godis:-)

Hjälmarna där var från märket Bell o kostade 400kr.
Hm 400 kronor för en cykelhjälm till en blivande 7åring.
Nja lite dyrt kanske..
Så efter en kopp kaffe o en kaka där för min del(ni blir inte förvånade)
så drog vi vidare..

O på cykel o motor hittade vi en jättefin cykelhjälm
modell vanlig men väldigt fin.
Så från att ha gått o kollat på 400kronors klassen
så fick det bli 200kronors klassen.
Låter lite bättre:-)

Skit snygg i nya hjälmen vart hon
när hon cyklade omkring.
O idag var jag så uttråkad o behövde göra något
så jag tog med den minsta o den äldsta av barnen(nessa o johan)
o åkte mot en loppis o strosade runt.
Sen drog vi vidare o köpte ett nintendo ds spel
till Vanessa som heter Nintendogs med raser som golden retriver,yorkshire terrier mfl..
Så hon sprang in o började spela när vi kom hem
o jag o johan var ute o gick på en promenad.
Jag gick o han åkte bobby car.
Sen in o vi fick en blixt idé..
Ja vi drar o kollar på en 20 tums..

Så nu är hon både ny ägare till en ny cykel
från crescent o en ny cykelhjälm o ett nytt nintendo ds spel.
Hm det låter lite födelsedagstjej men nej det är en månad
o 9 dagar kvar till 7årsdagen..

Så nu har hon bytt upp sig från 16 tums till 20 tums.
Så nu fattas det bara en 16tums till danne:-)
Bilder kommer sen..

Nu ska jag gå ner o titta till köttfärslimpan
o fixa potatismos,sallad o champinjonsås:-)

Vart en bra dag ändå jag som var så uttråkad i förmiddags:-)
O dagen är inte slut än:-)


Kommentarer
Postat av: Nettan

STORA tjejen!! tänk va fort det går!

2010-04-10 @ 17:40:06
Postat av: farmor

Stora skoltjejen mysigt Famo

2010-04-11 @ 10:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!