Långfredag

Det är långfredag o alla är hemma.
Jag o barna har gjort påskbrev.
Ritat en massa fint o så vikt dem som de ska vara
enligt traditionen sen min barndom:-)

Det är väl det mysiga med att vara tillbaka
i värmland.
Att man gör påskbrev o
inte bara ritar små fyrkantiga  lappar
som man lämnar.

O så är skillnaden den mellan stockholm
o värmland att här går man på påskafton.
Istället för skärtorsdag.
Berättade skillnaden för vanessa som
kommer ihåg stockholm tiden.
O hon gillar väl också att det är på påskafton som man går.
O inte direkt efter all skola,dagis o jobb.
Det blev så sent som alla gick när man väntade in
på att alla skulle sluta.Men visst jag hade ju hemma barn på den tiden.
Så mig kvittade det ju,förutom att ingen öppnade dörren..

Vi ska till affären snart o köpa påsksmink
så vanessa kan gå påskkärring imorgon.
Fanns inte i den affären där jag stohandlade inför påsken.
Så jag hoppas något är öppet idag.

Senare idag ska vi måla ägg o sen fixa påsk skinkan..
Allt dagen innan påskafton..upps..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!