fritidstjejen

Så var det fredag igen då
John kommer hem om en timme från jobbet
o vanessa har ju börjat på fritids så hon går 8-14
varje dag numera.Är hennes första vecka med de tiderna.
Förut har hon gått 8-11 o det vart så stressigt.
Dels för min del för det kändes som att jag inte gjorde något
annat än o flänga runt o lämna o hämta.
O sen så händer det så mycket kul på fritids som hon annars missar.
Ska ta o fylla i blanketten o skicka in den
så vi inte står som höginkomsttagare,
blir så automatiskt annars.
Någon höginkomsttagare är vi absolut inte.
Är väl snarare tvärtom om man ska vara helt ärlig.
Kan man vara något annat nu när jag inte äns har föräldrapenning"flin"
o står vi som höginkomsttagare så får man betala efter det.."nej tack"
Känner redan att fritids är så bra för vanessa.
Redan första dagen då jag hämtade henne så
pratade en av hennEs kompisars föräldrar om att
vanessa o flickan hade pratat om att leka .
Men de ville inte åka hem till dem direkt så
de  fick åka med mig hem o lekte här.
Vanessas kompis jennifer var här också
så då vart de många som lekte ihop på gatan:-)
Det är underbart tycker jag:-)
O sen har det hållt på sådär,

att varje gång jag hämtar henne så leker hon med någon/några
o vill leka med de efter fritids.
O igår ringde hon en ny kompis från klassen.
Å deras samtal var så sött.
"Hej Lisa det är vanessa"
Kan vi leka idag?
Okej varför inte?
Vad ska du göra imorgon då?
Ja det är fredag imorgon.
Något sånt lät det,så sött.
Underbara 6-7åringar:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!