förmiddagen med en 2½åring

Johan o jag åkte o lämnade daniel på dagis o sen drog vi mot ica maxi här i stan,
behövde blöjor o lite annat..tex frukt som verkligen går åt här hemma:-)

Johan är så duktig att gå med i affären,han håller min hand tittar lite
på någon leksak o vi går vidare..
O så fick han välja ut lite av de helt färska frallorna som de säljer styckvis.
O när vi hämtade blöjor så visste han exakt vilka det skulle vara,
o så gick han o hämtade våtservetterna som vi brukar ha..snålmamman bytte
till de som kostar 15 kronor billigare..Kanske inte är lika bra iochförsej..Men billigare..

Det fanns så mycket att välja på,en massa olika frallor,ciabatta med smaksättning,
baguetter,en massa olika frallor.Men rävåslimpan som de hade under premiären
o som vart min stora favorit ,den verkar de inte ha kvar.Eller så har de bytt namn på den.
Fanns även en till limpa med namn från karlskoga nämligen gälelråslimpan..

På en dag så höjdes priserna på både bananer,skivor o vaniljlängd(haha sånt som jag reagerar på haha)
bananerna kostade under premiär veckan 4,90..så på söndagen köpte jag 2 kilo med bananer.
o dagen därpå så kostade de 14,90..O det är ett bra pris också ,fast 4,90 var ju såklart bäst.
Huvudsaken är att de inte kostar 18,90 som de gjorde innan invignignen av maxi:-)
Jag köper ju ändå men då börjar man faktiskt kolla om inte netto kanske är billigare..
För vi får köpa hem frukt varje dag,de äter som ogräs:-)

Men jag har världens underbaraste pojk för nu har han gått upp med den
stora blöj förpackningen som vi var o köpt  o
gått  uppför trappan o ställt i sitt rum där den ska stå vid väggen
O nu sitter han o läser  i en bok..MIn yngsta pojke på 2½år..:-)

Nu ska jag gå ner o dricka kaffe o äta nybakta frallor.
O johan har gått o satt sig i daniels rum o kollar på djungel,
ja vad den nu heter..
Det är så gulligt när han slår på dvd:n o kollar på film helt själv
i brorsans rum..

Jag kallar honom för gulli för han är så extremt gullig.
Han är gullig,danne är söt o gosig,o nessa hon är vacker..


Kommentarer
Postat av: Kristin

Ja vad go han är och duktig. Man blir så glad när de klara sig själva så där. Min pojk kallas för snutten .. :-)

Ha en bra dag. Kram

2010-04-29 @ 11:13:37
Postat av: mamma

Det där är stunder av lycka som man ska leva på, vet du Petra....en kopp kaffe en fralla, friska barn och en man som orkat kommit igång med jobb,och att du fortfarande kan vara hemma ett tag innan du själv kör igång med lite eget liv. 5-årig bröllopsdag, det är inte heller fy skam. Själv firar jag/vi 16 årig bröllopsdag i morgon!!

2010-04-29 @ 12:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!