splittrat

Sitter o funderar.
O funderar.
Känner mig ärligt talat lite ledsen o splittrad.
Är visserligen 2månader minus 1 dag kvar till julafton
men vi tog ett beslut  strax efter förra julen
som gör att jag känner som jag gör..
Jag är van att fira julen med mamma o syskonen med familjer.
Plus pappa o alla där. o johns släkt förståss.

Men Mamma ,peråke o mina systrar
även erica med deras familjer ska  tillbaka
till sälen denna jul .

Vi var med förra julen.
O det var jättemysigt o kul på alla sätt.
Men inget vi kände då att vi ville göra om.

Så när alla bokade stugor o var så glada
så sa vi att vi skulle stanna hemma i år..

john är nöjd med vårat val.
jag också men ändå så känns det konstigt.
Att alla kommer att vara där borta..
Vi får ju fira julen med pappa förståss.
Men  det känns ändå..

Jag vet att det finns dem som har beslutat
att inte önska sig julklappar till sina barn
och det är ett beslut som de har gjort.
Men i våran familj så kommer vi att fortsätta
att önska oss saker,ja barnen får ju önska sig.

Men visst ska man ha kul ihop också.
Men nä önskelistorna är redan igång här hemma.
O det tänker jag inte ta ifrån dem.;-)
Vanessa skriver ju dem helt själva.:-)


Men sen så skulle Det vara så att de som brukar köpa julklappar
till våra barn inte kommer att göra det iår
så får vi ta det då..
Det får vara frivilligt..
Precis som med alla andra år.

Men personligen så tycker jag  o jag vet att min man håller med mig
att julklappar hör ihop med julen lika mycket som med allt annat..
Men som sagt det  blir ju som det blir....

Vi köpte bara till våra barn förra året.
kanske köpte vi till våra föräldrar också.
Det kommer jag inte ihåg.
Det får bli som det blir iår..

Känns lite konstigt bara att vi i år ska ställa
fram allt julpynt o sånt som vi inte behövde ta fram
så mycket av förra året eftersom vi skulle resa bort.

O nu ska vi bara vara hemma i kga,
Det blir våran 3:e jul som karlskogingar.
O så här splittrad har jag inte känt mig på länge.

Tur att det är 2månader kvar..
Så jag får vänja mig vid tanken.

Fullt med tankar som vanligt..


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ni kommer ha det jättemys hemma=) ni får baka massa gott=) se ögonen tindra på barnen när tomten kommer=) Å massa paket kommer dom få=) både från mormor morfar å farmor å farfar..och er=) JULEN är UNDERBAR..oavsett hur man firar..bara man är med sin familj..=) kramisar

2009-10-26 @ 06:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!