kall dag

Idag gick jag o min 4åriga son Daniel
ut på promenad mot stan för att gå på marknaden.
Men fy vad kallt det var ute.
Jag ångrade mig på engång att
jag inte tog på mig min goa stickade tröja.
Den hade värmt mig en hel del.
Danne klagade inte så mycket över
att det var kallt  utan han var så glad
över att få gå en promenad med mig..

Det är så otroligt mysigt o gå med bara en av barne,
hitta på något eget med dem ibland.
Det behöver både dom och jag.
Daniel är en så lugn o harmonisk Kille
men också med full av liv.
Jag får lyckotårar så fort jag tänker på det.
Han är så underbar!!

Vi gick till marknaden ,tog ut lite pengar.
O kollade lite på allt som fanns.
Men det var så kallt ute så jag sa till honom
att vi kudne gå tillbaka senare
så skulle vi ta o leta upp
ett bord på café Kulan istället.

Han var sugen på en glass sa han..
Sötnosen,så det blev en stor strut för honom.
Jag som hade varit på cafét dagen innan
var så sugen på en marshmallow muffins.
Dom är så grymt goda!!

En kopp kaffe för att värma mig
o en god ost o skinksmörgås
med sånt där gott bröd som de har där vart det också
för min del o danne köpte sig en ostsmörgås
efter att ha ätit upp glassen.

Efter en liten stund kom även min pappa
o hans kompisar o satte sig vid vårat bord..
Så det vart en hel del teori o körkorts snack.
O jag märkte då att jag kan det där med körkortsteorin.
Den sitter mer o mer.
Jag hänger ju med när alla pratar om det o
om de ställer frågor så kan jag det.
Ska  bara ordna sig så jag kan svara bättre
på teorifrågorna också..
Är faktiskt inte det lättaste o se trafiksituationen
på en liten bild som inte alltid är så noggrann.

Danne lekte en massa med sin
kompis Alicia också
utanför caféet så han hade det riktigt kul.
Sen gick vi vidare till  Lindex.
DÄr danne fick prova på ett par byxor.
Men det får bli 98 ett tag till,
104:orna är så stora i midjan på min lilla smalis.

O så valde jag ut en topp o ett par byxor till nessa
men det visade sig sen att strl 122 inte fanns i just den färgen.
O jag fegade lite med att ta 116.
Så det blev inget köp på Lindex utan vi drog vidare mot kappahl.
Där har  jag inte handlat kläder på en evighet.
Är väldigt sällan inne på kappahl.
Brukar aldrig finnas något i barnens storlekar,
är visserligen så ialla barnklädes affärer här i kga.
De köper in så lite av varje storlek.

Men på kappahl så blev det kjolen
till nessa som jag hade spanat in under gårdagen
o så ett par cars byxor till danne..
Så nu är han ett par byxor rikare.
O det är aldrig fel .
O nessa ja hon är ju alltid fin i en kjol.hihi

Sen skulle vi ut mot marknaden igen
men då hade det börjat regna också.
O isbjörnarna kom smygandes ur sin dvala..
Så vi gick till Jam jam istälelt
o köpte en varsin klubba till alla mina 3 små troll.

Sen  fick vi skjuts hem av min goa pappa.
Är så tacksam för att jag slapp gå hem i kylan.

Väl hemma så klädde de andra på sig
o jag satte mig i bilen o körde oss till mamma o peråke.
Där middagen väntade.
Underbart god middag med jättegod
Tosca kaka som mamma hade bakat
för att vi skulle komma.
Sånt är alltid uppskattat,jag älskar hembakat!!

Barnen ficke en varisn godispåse också
o vi läste i kapp oss
lite ur olika tidningar.
Vi missar lite när vi inte har karlskoga tidningen"ler"

Sen satte jag mig i bilen o backade ut o vi åkte hemåt.
Med 2 barn mindre.haha De skulle sova hos mormor..
Fick använda mig av helljuset under körningen hem
,blända av o heljuset på osv..
Inte så ofta som jag får användning av helljuset så det var kul.haha

Nu ska jag sluta tramsa o försöka gå o lägga mig
bredvid min 2åring.
Så han slipepr sova själv..

Godnatt!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!