obehag


Ibland händer det saker som man inte trodde skulle hända.
Vissa barn bode ha resurs personal.O det omedelbart om man ska fråga mig.
Jag skulle aldrig ha skrivit på att daniel fick börja på dagiset
om det inte hade varit så att det var så perfekt när vanessa gick där i våras.
Men mycket har hänt sen dess.
För barnen som tillhörde stora gruppen var itne så bråkiga.
Hon har aldrig nämnt något ialalfall.
Men sen daniel började där i början av sep så har han blivit slagen.
Han vart slagen av en pojke så daniel fick panik  så fort vi nämnde dagis.
O fan ta dem om det blir så här igen..
Det barnen gjorde i morse är oacceptabelt..

Jag har jobbat som barnskötare o vissa barn fick man vara resurs till.
O då fick man ta hand om det barnet  för det var ett sk problembarn.

Det är inte meningen att jag som mamma ska behöva sitta här o vara jätteorolig
o gråta för att jag inte vet vad som kan hända så fort pojkarna får leka tillsammans
med alla de andra barnen igen..Nära min daniel som de redan har gett sig på engång..
PLus att de gav sig på en vuxen,de  höll på o slog rätt länge innan personalen kom
o tog barnen..
De buttade danne för att kunna slå den vuxne..
O en av dem barnen är det (tror jag) som har gett sig på danne förut..

Om jag ska vara helt ärlig så vill jag åka dit redan nu
o vara med i dag för att se så min lilla danne(ja jag är en hönsmamma när det gälelr honom)
inte blir slagen av de pojkarna..
De är ju ändå 3 mot en..

Jag bryr mig inte om att det tillhör sånt här på ett dagis.
Mitt barn ska inte behöva bli slagen..
Varken om de är pojke eller tjej.
Ingen ska få bli slagen..
Men man kan inte vara med barnen jämt.
Men man ska kunna känna sig lugn när man lämnar barnen ..



Kommentarer
Postat av: Lena

Vad trist att de gett sig på Danne. Klart man månar om sina barn och vill att de ska ha det bra. Självklart ska man inte heller acceptera att andra barn slår ens eget barn. Vad säger personalen på förskolan undrar jag? Hur har de hanterat situationen? Har det bara hänt en gång eller flera? Om det hänt flera gånger skulle jag ringt direkt till barnens föräldrar och prata med dem istället för att gå via förskolan. Så har vi gjort i båda mina barns förskole/skolgrupper och det funkar kanon. Det är ju inte alltid barnen berättar allt för oss föräldrar heller. Ibland är det på lek för några barn men andra tar det på fullt allvar och mår dåligt av det hela. Att uppmärksamma andra vuxna på det ens eget barn upplever är aldrig fel.



Måste sen bara få säga att bara för att man lämnar sitt barn på dagis då det är 1 år innebär det inte att ens barn blir en huligan. Felix var 1år och 3 månader när han började och det har funkat klockrent rakt igenom. Han är världens goaste lilla kille som månar mycket om sina kompisar. Det han dock fått lära sig via förskolan är ju hur det sociala samspelet fungerar och det är han tränad i från tidig ålder. En viktig del sen när de ska vidare ut i den stora värld som skolan bjuder på.



Nä, Petra, om inte förskolan tar situationen på allvar så stå upp för ditt barn och ring upp berörda barns föräldrar. Kanske en fika hemma hos er med föräldrar och barn ihop kan lätta på stämningen bland barnen.



Kram

2009-11-04 @ 11:15:14
URL: http://www.lillafamiljens.blogspot.com
Postat av: petra westermark

hej Lena!

Ja jag ska prata med fröknarna idag o se vad de har att säga..



sen ang det där med 1åringar på dagis så menade jag inte riktigt att man blir en huligan för att man börjar som 1åring utan att jag inte skulle vilja ha min 2åring där nu..

det räcker gott o väl med att jag ska behöva oroa mig för hur danne blir behandlad där..



o sen så är det skillnad om man måste lämna 1åringen där eller inte.jag har aldrig behövt..

de har fått den sociala biten ändå..



2009-11-04 @ 11:44:23
URL: http://pwestermark.blogg.se/
Postat av: Nettan

Du vet min åsikt...!! Inga småbarn på förskola! Dom SKA vara hemma=) Puss

2009-11-04 @ 15:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!