läskigt

Läste precis om en artikel
och det är så hemskt.
Det handlar om gravida som har fått
höra att deras barn i magen har dött.
De har fått abortpller eller blivit skrapade
o det har sen visats att fostret faktiskt levde..

Så man ska numera dubbelkolla,efter en vecka.
Jag har haft ett missfall,en missed abortion som det heter..
O jag visste att fostret hade dött innan de äns gjorde ett vul.
För jag blödda så extremt mycket.
Detta var augusti04
(japp jag har en pojke hemma född maj05) ..
Så mitt upptäcktes i v13.
Men fostret hade dött i v8..
Så jagbehöver inte känna att vi gjort något fel.
För jag åkte ju in på operation o vart skrapad direkt efter  upptäckten.
O hade jag inte gjort det då utan åkt hem så hade jag fått åka in med ambulans
senare under dagen enligt läkaren.
O då hade det bara blivit värre för mig.

Men visst har jag hört talas om flera gånger faktiskt.
Där läkarna har sagt att fostret har dött,eller att de inte kan se något  foster mm.
O sen veckorna efteråt så visst fasiken står allt rätt till.
Det är så tur att de tjejerna/paren inte har gett upp utan kämpat
för att få fler kontroller.O sen kan man be någon annan läkare att kolla också.

Här är länken:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6051790.ab





Kommentarer
Postat av: Nettan

Urch..som med alice=) hon fanns ju inte..bara att invänta missfall!! men efter 10 dagar va hon en böna med pickande hjärta=)

2009-11-02 @ 19:05:04
Postat av: Linda

ja..usch, va hemskt!!! Och tvärtom är inte så kul d heller... att dom missar att ta bort ett oönskat foster.. få reda på att det är kvar och försent att ta bort, på tex en väldigt ung tjej som blivit våldtagen eller nått, har hört talas om sånt oxå faktiskt... usch, otäckt me fel inom vården tycker jag..

2009-11-02 @ 19:45:31
URL: http://www.metrobloggen.se/esmerallda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!