risk 2

Imorese  vid 7,50 var jag på körskolan
o gjorde riskutbildning 2.
 Inte halkan nu för den gjorde jag för några veckor sen.
Utan det var den nya utbildningen som man måste ha gjort.
Kostar 800 kr o ingår inte i de paket som jag har köpt engång..

Jag är helt nöjd med dagens utbildning i riskmedvetenhet.
Jag tyckte att filmen: att döda ett barn var lite jobbig.
Inte så att man tjöt o fick en massa obehagliga tankar.
Utan jag fick lite tårar .
Det var liksom: Om 2minuter kommer detta barn att dö.
Där vid den lilla bensistationen står han som snart ska döda ett barn..

Som förälder är ju det äns väärsta mardröm.
Att något  sånt ska hända  äns ALLT i livet.
Sen så är det lite känsligt även för dem som
kanske har en lillebror eller nått
 som det har hänt något med..

Den andra filmen som vi fick se hette:Jag fick låna en ängel.
O shirley clamps låt spelades i bakgrunden.

O handlade även där om en familj som förlorade sitt barn
pga en rattfyllla eller för hög fart/okoncentration/stress.

Jag är glad över att man måste gå igenom denna utbildning.
O jag vart helt klart godkänd..
Så nu kan jag köra upp o göra teorin..
Det är enbart mig själv o uppkörningstider som stoppar mig nu..

Så jag har bara  2 steg kvar tills jag har kortet .
Men jag har enligt mig själv lite mer o öva på innan jag blir helt klar.
Men o andra sidan så kanske man kan boka  upp en tid.
O sen öva som sjutton infr proven.
Då har man ju ett datum då man MÅSTE kunna prestera till 100%..

Ja det är lite o göra o tänka på..
Men jag är så glad över att jag är där jag är..
För det är enbrt en själv sen som ska köra bilen
så det spelar ingen roll hur många körlektioner
eller hur snabbt alla andra tar körkort..
Alla är olika.
Man lär sig olika fort,har mer eller mindre chans o öva hemma.
Ja det är många saker som spelar in..

Tänkte avsluta med en bild
från halkan för någon vecka sen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

WOW vad långt du kommit nu.



BOKA TID BOKA TID BOKA TID säger jag bara!!!!!

öVA ÖVA ÖVA ÖVA hemma :)



Kramar Jenny

2009-05-12 @ 14:49:31
URL: http://bellaprincesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!