promenad

Har idag promenerat i nonstop  1½timme..
Det var härligt o promenera..
Jag tog med pojkarna i vagnen.
Så jag gick rätt snabbt..
De gosade in sig i sina filtar o somnade:-)

När jag kom hemåt såg jag min lilla slus.
Så då tog vi en extra sväng ihop.
Gick o pratade lite innan hon skulle
till kyrkans barngrupp..

Efter all promenerande så var jag rätt frusen.
Så några rostade smörgåsar o te passade mig perfekt..

Sen gick jag o hämtade Vanessa
o hon o tjejerna hade det så mysigt.
De fikade när jag kom dit.
O så  fick de dela på en påse med godis.
Innan vi gick hem..

Hon berättade sen att de fick be .
Så hon bad en bön för sin mammas mormor
som är död.
Och för Pappas farmor Elsa,
som också är död.
O så hade hon sagt att hon var så glad
över att ha fått suttit i hennes famn..

Så gulligt av min lilla tjej.
Att be är inget vi har gjort hemma direkt.
Så det märks ju att hon lär sig en hel del
på sina barngrupper i kyrkan..



Kommentarer
Postat av: Nessas mormor

Vad bra att ni låter Vanessa få gå lite i kyrkan. Att lära sig att be kan ge mycket trygghet i livet. Kanske alla skulle behöva göra det, i dessa tuffa tider. I kyrkan får man också lära sig att man ska älska alla. Försöka iallafall. Kram

2009-03-05 @ 12:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!