3barnsfamilj

Så vad gör en 3barnsfamilj
när man bara har ett barn hemma
o ta hand om..
Ja Johan sover ju konstant,
vaknar lite för att dricka .
O somnar sen om..

Jag vill försöka vara effektiv o
verkligen göra något här hemma
nu när man  "bara" har ett barn hemma.
Ett barn på 2vuxna det är bra det..
Men ja vad gör vi..
Ingenting..
Men jag ska ta o gå ner o fixa med tvätten,
o sen ska jag ta o fixa lite i något
av alla de andra rummen..

För sitta o bara glo
vill jag inte göra,
då blir jag så slö.
O så kommer barna hem imorgon
och inget har man fått gjort.
Ja alltså städat eller fixat eller så.
Inte för att de är hos mormor
för att vi ska göra saker här hemma.
Utan det var ju mest för deras o mormors skull,
o inte för våran.
Men något ska man ju kunna göra..

Men fy vad jag saknar mina små skruttar.
Mina busiga små barn..
Alla 3 måste man ju säga.
För minstingen märks ju inte heller ..

Kanske ska man ta o fundera ut
 vad man ska äta till middag också.
Det där med att äta o när man äter
är ju inte så noga nu när vi är "själva"..

O inte tycker jag så jättemycket om kaffet här hemma
heller ,det är då mysigare med en kopp te.
Men snart tar jag o gör kaffe bara för att man SKA det..
För  det är ju ändå en vanesak o slå på lite kaffe.

Vad ville jag med detta inlägg kan man ju undra..haha

Lilla Johan får vara med på ett kort:-)

Kommentarer
Postat av: Din mamma

Stackars er som känner er barnlösa... Mina små skruttar sover så gott nu. Jag har läst "Rattatoile" boken för dom, som vanligt. Ska alltid läsa den när dom sover här antagligen för att den är så lång och aldrig tar slut:) Kram från oss alla skogstroll!!

2009-03-10 @ 21:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!