våran förmiddag

KLockan är bara 09,42
men jag är mycket piggare
o med mer energi /mindre uttråkad
än vad jag var under förra veckan..

Det är tack vare att jag gick
upp vid 7,50 o väckte vanessa.
Var med o valde ut kläder
som passade till kjolen hon ville ha.
Hon kan ju det där med o matcha,
så jag behövde bara ta fram det som saknades..

O det saknades strumpbyxor o sånt.
Så en tur till tvättstugan fick det bli.
HIttade några strumpbyxor,
men behöver ändå köpa in mer sånt o leggings..

När jag stod i tvättstugan som är i våran källare.
Så  kom båda pojkarna ner.
De hade vaknat o udnrat var deras lilla mamma var..
Jag är ju den stora favoriten hos dem här hemma,
särskilt för danne..
Tog fram kläder till pojkarna när jag ändå var där.
Alltid finns det något  där..

Vi gick upp till köket o
jag fixade fram frukost till alla 3.
Hälla upp mjölk i 3 glas samtidigt ,
o fixa med filmjölk o smörgåsar..
Vanessa kan göra allt det här själv,
men det är mysigt o göra till alla 3 på engång ,
ska ju ändå göra till pojkarna så varför inte..

JOhn kom upp o gjorde oss sälls
kap vid 8,30
sen var jag o nessa tvungna o springa iväg till skolan.
Vi hade sån tur att dagisgruppen med 6åringarna
stod vid vägen o väntade på några av vanessas kompisar.
Så jag lämnade av henne hos fröknarna,
o Vanessa vart ju så glad över att se dem.
Hon kramade om Carola som är hennes favorit fröken på engång.
Kramade sin kompis Samuel o var så glad.
Härligt o se:-)
De gick mot skolan o jag gick hemåt..

De ska äta mat i skolan idag
för första gången
o jag ska hämta henne där jag lämnade av henne.
Om 2 timmar..

VIlken mysig förmiddag hon har..
Få leka med sina kompisar igen
o träffa alla de andra barnen från nya klassen.
De blir ju 50 barn i klassen"ler"

Är ju rätt kallt ute o det lär börja regna.
O rätt blåsigt ute..
Så jag hoppas de blir inne..

Här inne är det iallafall varmt o skönt..



Korten i inlägget är inte från idag.
Men passar ändå in i texten på något sätt.
O det blir lite mysigare med lite foton..
O inte bara en massa text.
Jag skriver ju rätt mycket .."ler"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!