student

Idag har varit en tråkig dag.
SKulle baka Kladdkaka o få besök
av en vän o hennes barn.
Men det vart ändrade planer så
 vi tog en storshopping på Maxi istället.
Där enbart Mat o sånt stod på schemat..

När jag skulle köra mot kyrkan
så var det tvärstopp.
Full av folk o bilar överallt.
O en bil körde om mig i korsningen,
över ett övergångsställe.
Det var inte bara mig han körde om
utan ett par andra bilar..
Galning.

Vi fick parkera mittemot vårat område
o vänta tills alla studenter o alla släktingar o besökare
åkte iväg så vi kunde köra in mot våran gata..
Förra året vet jag att våran parkering
användes som allmän parkering,
eller iallafall de åkte in på våran parkering för att använda
som återvändsgata..Alternativt göra en saxvändning.
Det är ju jobbigt o köra förbi några hus
o vända där istället..
Fast o andra sidan så var det så smockat med bilar så
det var istort sett enda chansen o komma ut.

Så är det.
O så sitter jag o gnäller att våran gata
är så lugn o tråkig.
Ja men inte idag..
Idag var det fullt med bilar o fölk överallt.

För de har ju tagit studenten..
Juhu.eller nått.

Jag är måttligt road..

Lägger in ett kort på
mina prästkragar från förra året.
Nu är de betydligt färre .."trist"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!