nickenyfiken

Idag har vi bara slöat o myst här hemma.
O gjort lite nödvändiga saker.
Som att ha  Tvättat några maskiner med tvätt
o hängt upp det nytvättade.
Ligger efter lite"ler"

Det var riktigt varmt under dagen,
men jag ställde  tillbaka alla mina blomlådor
där de ska vara på altanen ,
för de har stått nere på altanen
medans vi har varit borta.
Vart vi  har varit tar vi i ett annat inlägg"ler"
Roligast så:-)

Så här ser en av våra amplar ut.
Det blir mer o mer blommor ..
Lite blått här o sen ska Margarita
blomma också..
Har en massa Tagetes också
som jag måste plantera ut."ler"
Men de blir inte på altanen.
För där är det fullt med amplar o blomlådor.



Vad har vi gjort mer då som är värt o skriva?

Vi har Bakat hallonpaj som vi
har ätit på altanen tillsammans med vaniljsås.
Sagt hejdå o trevlig resa till min mamma
som ska på semester med sin man Peråke
och barnbarnet Noel som ananrs bor i skottland..

De åker med husbilen till Askersund
o campar där (i husbilen)
o sen vidare mot Vimmerby för att
gå på Astrid Lindgrens Värld.
o campa där..
Man blir inte nått avundsjuk inte"ler glatt"
Avundsjuk är o ta i men det låter så oehört mysigt.
O dra iväg med husbilen sådär .
O Så är det så  otroligt gulligt att de gör något sånt
 med barnbarnen ibland.
Med var o en av dem eller med 2 av dem eller så.



Jag vet ju att någongång är det ju mina barns tur"ler glatt"
Kanske inte just denna sommar  o just Vimmerby
 men något annat det blir det.
Sånt är inte jag orolig för ,
jag vet hur mycket
mina barn betyder för dem.
O att alla barnbarnen blir prioriterade..
O då menar jag Alla..
Så det ska vara,då mår alla som bäst.

Men i vilket fall så under kvällen
så drog jag o Vanessa o handlade lite mat.
O så vart det lite saker till Danne.
En pettson o Findus tröja som han vart så glad över.
O så ett nicke nyfiken spel  till ps2
(vi har ps3 men båda funkar på våran),
när han fick se den
så hoppade han av glädje,
Studsade runt som en liten apa..
Så kul är det o ge honom något.hihi
Det blir så uppskattat.


På kortet ovan är det självklart Vanessa med sin enormt goa mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!