barndomsminnen

Sitter o kollar runt om saker
kring örebro.
O hittar Svampens hemsida.

http://www.svampen.nu/

När jag ser Svampen i Örebro
så får jag minnen från barndomen..
Fina minnen från då vi åkte o besökte Svampen.
Kanske tog en fika där eller så:-)



O jag har faktiskt ett litet minne från
en liknande byggnad söder om sthlm.
O jag minns att jag tänkte på Svampen då.

Det var när john o jag åkte
mellan Huddinge o Tullinge (tror jag att det var)
O första tiden som stockholmare
så kollade jag länge på den där "svampen"liknande byggnaden.
O sa men det där ser ju ut som Svampen i örebro..

När jag nu ändå är inne på konstiga kommentarer
från mig o minnen från första tiden i sthlm.
Så kan jag ju nämna
när john o jag var på väg med flyttlasset från karlskoga
på väg mot huddinge.
O jag såg skylten Tumba för första gången.

"Men Pumba.."

Pumba för mig var ju antingen pumpa o timon
från Lejonkungen (jag var några år yngre på den tiden o fd estet
så lite flummig var /är jag ju)

Eller pumba som i Pumbalonna
som jag kallade mammas goa o söta Mastiff
på den tiden som han levde.
Den som sen vart kallad för "grisen"
av en då 2-2½åring.hihi


Det är kul med minnen.
O minnen kan göra en glad..
Både minnen som ploppar upp  i huvudet
o minnen som man får när man ser på kort..

Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig kväll!!



Kommentarer
Postat av: Nettan

jaa svampen är ju underbar´=) Å vet du..ge det minnet till Dina barn nu när ni faktiskt bor där=) kan va kul för dom att ha samma minnen som dig=) Jaaa stora GRISEN hahahahahhahaha..kramis

2009-07-19 @ 07:44:50
Postat av: jossan <3

Det var ju lilla JAG som kallade "hunden" för Grisen :D

2009-07-20 @ 21:39:01
Postat av: petra

ja joss det var det:-)

så sött.

"nämen en Gris" hahaha

2009-07-20 @ 22:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!