Intressanta petra

Ibland kan jag fundera på så konstiga saker..

Som tex är jag ju ruskigt bra  på att se ner på mig själv.

Det vet ni som känner mig sen några år tillbaka,o har man bara känt mig i ett år..

Så tyvärr har ni nog märkt det redan ni också..Sorry men jag kan inte låta bli.haha

Som tex så funderar jag på hur himlans tråkig människa jag lär upplevas som..

Den där människan som inte tycks göra något om dagarna..

Vad har hon för liv egentligen( ja det är jag som är den personen)

Jag har blivit sån som tror att alla som jobabr är mycket bättre människor än mig..

O då vill jag inte direkt påstå att de som inte jobbar skulle vara sämre.

För jag tycker ju så himlans mycket om  alla som inte jobbar också..

De kanske är mammalediga,hemmaförälder,pensionär,sjukskriven,arbetslös..

Men det är itne direkt kul att man känne ri kroppen att man kanske skulle upplevas som

en bättre människa om man gjorde som alla andra o jobbade..

O så komemr den realistiska petra igång,men vad skulle jag jobba med då..

Vem skulle vilja anställa mig..Inte äns i stockholm kunde jag välja o vraka mellan jobb..

Haha som att jag hade räknat med det.Nä första åren då innan vanessa föddes va rjag ju populär

som barnskötare osv..Fick åka överallt inom kommunen,o huddinge kommun är stor..

Men inte så stor så det är en stad.haha..Nä nu ska jag vara snäll..

Det beror nog inte på storleken ,beror nog på annat..

Hade jag varit en bättre o roligare människa om jag hade fortsatt min barnskötare karriär..

Men så kan jag inte tänka heller för den delen av mig tog slut ,o det var inTe så himlans kul o åka

till solna o söka jobb o alla de ställen som jag var på inTervjuer..

Stockholm är ju så stort så sökte man jobb så kunde det vara i princip vart som helst..

Sämsta minnet är det som slår allt,då jag fick åka till Munchen bryggeriet

som gravid i 5:e månaden eller nått..Känd einte igen mig,visste inte vart jag skulle..

O jag hade vid det laget panik rätt ofta som gravid..

Den paniken slapp jag med pojkarna men det är en annan historia..

Men fy åka ända dit för att sitta på en utbildning som jag lika gärna kunnat klara mig utan..

Bara för att arbetsförmedlingen tyckte att jag skulle aktiveras lite.haha

Man hade ju en sprattelhöna i magen som aktiverade en nog,hehe..

Nä det var allt flera år sen o jag får tänka till rätt mycket för att få upp några minnen från den tiden..

Jag minns bara att jag gick omkring där på södermalm o lunkade omkring..

O väntade mitt första barn..

Att åka omkring på utbildningar var väl inte att höja äns popularitet direkt..

Men att få sitt första barn är ju definitivt något som gör att man  är en intressant person..

Iallafall i 9månader för sen är bebisen huvudpersonen i resten av sitt liv..

O har man dessutom 2 till ,så får man vara glad om  folk i äns omgivning ser att jag är med.haha

Ojdå  dig kanske man ska hälsa på också ,kan det låta..hahahahaha

Ja ni,om jag är en intressant person eller om jag är tråkigste personen i stan när alla tittar bort..

Det får nog varje person själv avgöra..

Men så himlans tråkig kan jag ju inte vara ..

För jag har ju några vänner o släktingar som alltid vill höra något ifrån mig varje dag..

O sitter man dessutom i stora stockholm o läser min blogg varje dag,

ja då måste jag ju givetvis vara en himlans intressant person"ler stort"


KRAM PÅ ER!!!!!!!!













Kommentarer
Postat av: Nettan

Knas petra... <3

2009-01-11 @ 00:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!