imorgon

Äntligen är vanessa nattad,vart 15 minuter senar eän vad hon ska..

Men jag hoppas att det inte stör nattsömnen något.

Blir lite så när man har varit på kalas hela dagen hos mamma o ätit o fikat.

O sen ska man hem o ta en kvälls smörgås innan hon ska sova..

även om man har en rutin så måste  man få ta i barnets takt..

Låta barnet få äta upps in smörgås,kissa o sånt i hennes takt..

O inte stirra sig blind på klockan..

Men det här var i senaste laget..

Imorgon ska min  dotter börja förskolan som det heter numera..

Vi andra/de flesta säger  väl dagis..

Något som hon aldrig förut har gått på,hälsat på men aldrig gått på ..

Under alla dessa år som  hon har varit hemmabarn så har vi haft  väldigt roligt..

Åren då vi bodde i huddinge o året här i karlskoga så har vi alltid haft något att göra..

Hon har fått sin personlighet o fått göra en massa roligt tillsammans

med andra barn,andra familjer,andra vuxna o sina syskon..

Men sen är det ju så att from imorgon kommer hon att få kompisar som hon kan leka med varje dag..

Hon kan själv välja ut vilka barn som ska bli hennes favorit kompisar..

För alla barn passar inte ihop..

O hon kan längta till morgondagen  då hon ska leka med Lisa(påhittat namn)

Hon säger ibland att hon inte vill ha andra vänner än de hon har..

Men jag försöker få henen o förstå att man aldrig kan få nog av vänner..

Sålänge de är snälla så kan man ha så många som helst..

Jag ör lite smått nervös,jag har igne to vara nervös över

Men det känns  lite stort ändå..Hon ska bara gå där i några månader,

en termin blir det.

Men nu är det verkligen på riktigt..

Jag tror inte att någon har frågat henne vilket dagis hon går på här i kga..

Det var mest i huddinge..Men det var inte så ofta ändå..

Ärligt talat så pratade knappt barnen om dagis ,inte vad vi hörde iallafall..

Det är ju som de vuxnas jobb,något de måste gå på..

Skillnaden med vanessa är att hon har fått valt det här helt själv..

Det är ingen som har sagt åt henne att :nu måste du börja dagis..

Det är hon som har fått välja.. O så vet jag när hon behöver saker o ting..

Man känner sitt barn så väl..Sen kan man ibland bli lite blind

o tro att de kanske behöver mer aktiviteter än vad de egentligen gör..

Kan bli risk att hon kommer få lite för mycket aktiviteter på schemat..

Men då tar man bort det,inte dansen kanske men kyrkans är lite mer valfritt.

O sen så är det så att  det är ltie mer valfritt än om jag skulle jobba.

Då skulel hon vara tvungen o gå  dit..

Det jag oroar mig lite för är hur jag ska hinna med körlektionerna..

Man har såklart resten av dagarna på sig men tyvärr komemr det här att

spela en stor roll att man ska lämna henne om morgnarna o hämta..

Men det är nog bara en övergång,sen rullar allt på..

Men jag har ingen lust  o hålla på med körkortet  länge än nödvändigt..

Jag börjar känna mig klar,men ändå inte..Det finns en del som jag behöver lära mig lite mer om..

Somt ex riskerna när det är väldigt halt o så..

Har man körkort kör man bara på rutin,det gör jag redan..

Men det är svårt o veta när man verkligen är klar för att  ta körprovet..

Men den här veckan verkar vara fullspäckad..

Så tyvärr hinner jag nog inte ta en körlektion den här veckan..

Men att köra med john är ju också övning..

Man får in rutinerna att köra  när som på dagen..

Men jag saknar att köra med körbilen,mer planerad körning..

Jaja jag har så mycket tankar..Men det är väl så det är..


Här är Vanessa med sin nyaste kusin Mathilda..
Som föddes 30nov08.. här är det på nyårsafton..



Kommentarer
Postat av: Nettan

Det kommer gå så bra för henne. Rätt ålder att börja i ENLIGT MIG. Hoppas hon får det riktigt skoj=)

2009-01-11 @ 21:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!