Tankar

Häromdagen sa en vän till mig
Att man inte ska lyssna på vad alla andra säger.
Utan att man ska göra det man vill,
utan att behöva bry sig om vad andra tycker.

Jag tar verkligen till mig dom orden.
För den personen som sa det till mig
Säger inte bara så
Utan den personen lever så.

Och det är så strongt gjort
idagens samhälle
där alla ska trycka ner alla.
Alla har någon åsikt om
hur man ska vara mot sina egna barn.
Om läggdags o om de går på dagis eller inte osv..

Jag känner mig ibland,
rätt ofta nuförtiden ledsen
för lite saker som vissa har sagt till mig.

Även om allt är glömt o förlåtet
så kan inte det släppa.

Så fort jag blir påmind kan jag få en gråtattack.
Jag kan inte rå för det.
Men orden svider i hjärtat.

Jag har verkligen gjort allt för mina barn.
Och jag gör fortfarande allt för dem.

Jag är glad över det beslut vi tog.
Men om bara orden kunde försvinna ur mitt system.


Men i fortsättningen så ska jag lyssna på mig själv.
På oss som föräldrar ,för hur nära alla andra står oss.
SÅ är det vi som känner våra barn och oss själva bäst.


P.W

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det är viktigt att gå vidare...Oavsett...Ja man vet vad som är bäst för sina egna såklart..

2009-02-05 @ 22:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!