piano

Sitter just nu o lyssnar på Spotify.
O kom ihåg en instrumental favorit.
Ballade Por Adeline lyssnade jag väldans ofta på förut i tiden.
Men nu var det några år sen.

O några år sen räcker det nog inte med o säga
när det var senast jag spelade den på piano.
Det måste ju ha varit minst 8år sen..

Vad mycket saker man gjorde förut
som man idag inte skulle tänka sig
att göra.

Skulle jag sätta mig vid ett piano idag.
Så skulle man ju bara spela något uttjatat.
Inte direkt värt o lyssna på.

Fur Elise (ska vara sånt där tyskt u)
är en låt som man alltid kan ta till.
Men den kan ju alla nuförtiden,
oavsett om dem har gått flera år
på pianoundervisning eller inte.
Iallafall den första delen..

Tiden då man gick med notböcker
i handen dagarna långa
är tyvärr förbi för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!