onödigt

Läste precis om en tråd ang dumma kommentarer
om henens dotters namn..

Flickan är väl en 4-5år och folk undrar om de ska byta namn
på henne när hon blir äldre.
För de anser att namnet är barnsligt.

Visst har folk rätt o tycka som de vill,men det är ju så onödigt
o kommentera sånna där saker.
Ett namn har ju föräldrarna valt av omsorg.
Sen om barnet inte skulle tycka om sitt namn,
då får ju hon ta ställning till det då..

Jag personligen har väl alltid
tyckt illa om mitt namn.
Men det är ju av helt andra saker.

Var väl inte förrän jag gifte mig
o fick byta efternamn som jag kände
att det passade mig.

Då kunde man börja om med namnet.
Anledningen till att man gifte sig är ju en helt annan sak.
O betyder livet ut.
Men när det gäller sitt namn,
så angår det ju bara familjen.
Varför man heter så,
ja omm an inte heter något väldigt konstigt.

Som de som heter adolf hitler eller vad de nu hade döpt ungarna till.
Det förstår jag att det väcker uppmärksamhet.

Men om  en tjej heter Emma eller Anna eller Klara.
Vad spelar det för roll,det angår ju inte omgivningen.

Nä fy..
Sen kan namn betyda så mycket annat också
än att det bara är fint.

Som våra pojkars andranamn,
det är ju inte enbart  valt
för att det är fint.
Utan för att det tillhör släkten.

Johans andra namn tex 
kommer  ju från hans morfar
o det andra är för att det är så fint..

Lite åsikter så här på kvällskvisten..
Tudelu.

Kommentarer
Postat av: Vibeke

Önskar hela familjen en superduperhärlig alla <3 dag! Kramar från en kall storstad!

2009-02-14 @ 12:37:29
URL: http://beckorell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!